arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲ مرداد ۱۴۰۳؛ از درگذشت سعید راد تا توضیحات وزیر ارشاد در مورد انتصاب دقیقه نودی برادرزاده‌اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توضیحات وزیر ارشاد در مورد انتصاب دقیقه نودی برادرزاده‌اش
وزیر فرهنگ و ارشاد درباره ماجرای استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت گفت: برخی شبکه‌های خبری کارشان همین است، می‌چرخند ببینند چه حرف منفی می‌توانند نسبت به دوستان دولت شهید رئیسی پیدا کنند، آن را برجسته می‌کنند، کاری هم به سره و ناسره ندارند، در حالیکه این کار حتما مسئولیت شرعی و قانونی دارد. 

توقیف یک نفتکش خارجی توسط سپاه 
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شناور حامل ۱.۵ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج‌فارس آب‌های داخلی استان بوشهر توقیف شد. وی با اشاره به اینکه این شناور دارای ۱۲ خدمه خارجی است گفت: این شناور به دستور قضایی برای تخلیه به پایانه‌های شرکت فرآورده‌های نفتی بوشهر منتقل شد. 

یک بدهکار بانکی ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با یک بدهکار بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند. 

درگذشت سعید راد
سعید راد، بازیگر مطرح سینمای ایران پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت. راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ و با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرده بود. منش لوطی‌وار راد در کنار فیزیک بدن و میمیک خاص چهره، وی را خیلی زود به جوان اول سینمای ایران تبدیل کرد. 

کیفرخواست رائفی‌پور در یک عنوان اتهامی صادر شد
قوه قضائیه اعلام کرد: کیفرخواست علی اکبر رائفی‌پور در یک عنوان اتهامی صادر و پرونده وی به دادگاه ارسال شد. همچنین در مورد مسائلی که پیرامون موسسه مصاف مطرح شده بود، تحقیقات قضایی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

واکنش زاکانی به تهدید استعفای اعضای شورای شهر در صورت عدم تغییر شهردار تهران
شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درخصوص تهدید برخی از نمایندگان شورای شهر تهران به استعفای دسته جمعی گفت: من در این خصوص صحبت نمی‌کنم. موضع هر کسی را خودش تشخیص می‌دهد اما این کار بسیار نامناسبی است. 

جلیلی: بعد از انتخابات، حرکت را متوقف نکردم؛ به سفر استانی رفتم
سعید جلیلی گفت: نزدیک به ۱۴ میلیون نفر به رویکرد ما اعتماد کرده‌اند و این وظیفه‌ای را در راستای دنبال کردن این رویکرد بر دوش ما می‌گذارد. این حرکت ممکن نیست مگر به اینکه هرکدام از ما نقش مؤثر خودمان را ایفا کنیم. شاهد بودید که من بعداز انتخابات این حرکت را متوقف نکردم، سفر استانی داشتم، به شهر یاسوج رفتم، با مردم آنجا صحبت کردم. صحبت‌های آنها و کارهایی که در ایام انتخابات انجام دادند را شنیدم، وقتی این حرکت‌های بزرگ ازسوی ایرانیان در کشور و یا سراسر جهان انجام شده است، وظیفه ما تداوم آن است. باید با یک عزم جدی آن را دنبال کرد.  

پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنانی که تلاش کردند ملت پای صندوق نیایند، جداست
پزشکیان درباره سخنان روز یک‌شنبه خود در مجلس نوشت که «‏بازتر شدن فضای سیاسی و افزایش مشارکت یک بازی برد-برد برای مردم و حاکمیت است. دشمنان مردم ایران تمام تلاش‌شان را کردند تا نگذارند مردم پای صندوق‌ها بیایند. حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست. وظیفه ‎دولت ایران پیگیری مطالبات به حق تمام مردم است.» 

نظرات بینندگان