arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

وزیر نفت: هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی، ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمد دارد

وزیر نفت با بیان اینکه هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد گفت: هرچقدر که تولید نفت و ظرفیت پالایشگاهی کشور افزایش داده شود، توان اقتصادی و منابع  ارزی دولت بیشتر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر نفت با بیان اینکه هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد گفت: هرچقدر که تولید نفت و ظرفیت پالایشگاهی کشور افزایش داده شود، توان اقتصادی و منابع  ارزی دولت بیشتر خواهد شد.

جواد اوجی روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هر صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، ۲.۸ میلیارد دلار درآمد زایی در سال برای کشور دارد. البته در سه سال گذشته این موضوع انجام شد و تولید نفت از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه در روز به سه میلیون و سیصد هزار بشکه رسید.

وزیر نفت یکی از راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و افزود: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقاء دهیم، درآمدهای ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان