arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۲ تير ۱۴۰۳

معرفی سریال سقوط

داستان سریال پرمخاطب سقوط درباره پیوند عاشقانه دو زوج عاشق به نام‌های آیسان و ژاکان است که در گذر از روزهای تلخ و سخت آغازین زندگی دونفره شأن، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای به ثمر رساندن درخت نوپای عشق شأن راهی ماه عسل می‌شوند. سفری که پایانی تلخ در بردارد. این فیلم با استفاده از بازیگران اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های متعدد حضور بازیگران جوان و با انگیزه به یک سریال اکشن جذاب تبدیل شده است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : سقوط

ژانر : درام ، عاشقانه

کارگردان: سجاد پهلوان‌زاده

تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری

سال انتشار : 1401

تعداد قسمت ها : 9

 

بازیگران : حمید فرخ‌نژاد، سجاد بابایی، عباس جمشیدی‌فر، الناز ملک، وحید آقاپور، امین میری، رزاق رادان، وحید عبدالمجیدی، ملیکا عبداللهی، یاشار یحیایی، اعظم کبودیان، علی حسام‌فر و …

 

 

خلاصه داستان

داستان سریال سقوط درباره پیوند عاشقانه دو زوج عاشق به نام‌های آیسان و ژاکان است که در گذر از روزهای تلخ و سخت آغازین زندگی دونفره شأن، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای به ثمر رساندن درخت نوپای عشق شأن راهی ماه عسل می‌شوند. سفری که پایانی تلخ در بردارد. این فیلم با استفاده از بازیگران اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های متعدد حضور بازیگران جوان و با انگیزه به یک سریال اکشن جذاب تبدیل شده است..

سریال سقوط + داستان فیلم، موضوع، بازیگران، زمان پخش و تعداد قسمت

 

 

 

موضوع سریال سقوط

سریال پرمخاطب سقوط برگرفته از یک داستان عاشقانه است که بر بستر یک واقعه سیاسی و البته جاسوسی روایتگری می‌کند. این فیلم را باید یک استوری از زنان شجاع ایران زمین برشمرد. زنانی که در هر شرایطی سعی می‌کنند در جهت احقاق حق خود از ظالم بکوشند. سریال سقوط بیانگر ماجرای دختری از میان زنان ایرانی است که در دام دشمن گرفتار می‌شود.

سریال سقوط + داستان فیلم، موضوع، بازیگران، زمان پخش و تعداد قسمت

پدیده‌ی سریال کسی نیست جز الناز ملک که در اولین نقش‌آفرینی خود در مقابل قاب دوربین، انصافن خوش درخشیده و از پسِ آن‌چه که فیلم‌نامه از او متوقع است به‌خوبی برآمده است.

قهرمان اصلی سریال آیسان است و ما داستان را از زاویه‌ی دید او می‌نگریم. همیشه با او همراه‌ایم. اوست که در اکثریت پلان‌ها حضور دارد و دامنه‌ی اطلاعات مخاطب نیز محدود به چیزهایی است که او می‌بیند و می‌فهمد. قاعده‌ای که البته هر از گاهی شکسته می‌شود و ما ناگهان وارد فضای دفتر اطلاعاتی در سنندج می‌شویم ــ بدون اینکه آیسان به آن‌ها زنگ زده باشد.

آن‌چه که در زمینه‌ی تصویر، از منظرِ کارگردانی، بیش از همه جلب نظر می‌کند حضور میزانسن‌ها و دکوپاژهای مهدویانی در سرتاسر سریال است. چندان هم عجیب نیست کسی که سابقه‌ی همکاری با مهدویان را در چند پروژه داشته است حالا تحت‌تأثیر او و زیبایی‌شناسی‌اش به طراحی میزانسن‌ها و دکوپاژهای فیلم‌ش پرداخته باشد. از همان پلان آغازین، جایی که دوربین آزادانه دست‌های آیسان را دنبال می‌کند و با او به هر طرفی می‌رود و همه‌جا تحت‌نظرش دارد، این شباهت‌ها خود را آشکار می‌کنند. میزانسنی که دلخواه‌ی مهدویان است و از همان نخستین فیلم‌ش، برای مستندنمایی موردنظرش، به آن توجه ویژه‌ای داشت.

 

 

عوامل سریال سقوط

همراهی یک تیم قوی در این سریال باعث شده تا نتیجه‌ای بسیار قابل توجه در خروجی یک اثر هنری به همراه داشته باشد. نکته بسیار جالب از سریال سقوط حضور سجاد پهلوان زاده برای اولین بار بر صندلی کارگردانی است.

کارگردان سجاد پهلوان زاده
تهیه کننده محمدرضا منصوری
مشاور کارگردان محمدحسین مهدویان
مدیر فیلمبرداری هادی بهروز
تدوین مهدی سعدی
موسیقی حبیب خزاعی فر
طراح صحنه بهزاد جعفری طادی
طراح گریم شهرام خلج
صداگذاری مهرشاد ملکوتی
طراح لباس آگرین صالحی
صدابردار هادی ساعد محکم
انتخاب بازیگر کیومرث مرادی
جلوه‌های بصری امین پهلوان زاده
جلوه‌های ویژه میدانی ایمان کرمیان
مدیر تولید اسماعیل کلبی آبادی
مدیر تولید نظامی محمد حیدر قلی
مدیر تدارکات هادی غفارلو
برنامه ریز محسن جعفرزاده
دستیار اول کارگردان جعفر نامنی
منشی صحنه محسن بهاری
عکاس مهدی دلخواسته

 

نظرات بینندگان