arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

دستگیری آخرین عضو باند زورگیری، بعد از آزادی دیگر اعضای گروه

آخرین عضو باندی که اعضایش به خاطر سرقت و زورگیری محکوم به 15 سال حبس شده بودند پس از آزادی همدستانش شناسایی و دستگیر شد و باید به تنهایی تحمل حبس کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از اوایل پاییز سال 1390 شکایاتی مطرح شد مبنی بر اینکه افرادی تحت عنوان مسافرکش شهروندان را سوار خودرو‌هایی کرده و پس از ضرب و شتم، آنها را مورد زورگیری قرار داده‌اند.

ماموران پلیس پایتخت با شروع تحقیقات پی بردند این اقدامات مجرمانه نتیجه فعالیت یک گروه متشکل از 6 مرد است که در سطح شهر تهران به عنوان مسافرکش شهروندان منتظر را سوار کرده‌اند. پس از آن با تهدید چاقو سرشان را زیر صندلی برده‌‌ و در مواردی نیز مالباختگان را با چاقو زخمی کرده  و  کتک زده و سرانجام  با گرفتن پول، گوشی، کارت‌های بانکی و رمزشان طعمه‌های خود را در اطراف تهران رها کرده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها به بیش از ده‌ها فقره سرقت، مشخص شد در بین طعمه‌ها دو زن هم به عنوان مسافر، گیر اعضای این باند افتاده‌اند که پس ربوده شدن  و آزار و اذیت، اموالشان سرقت شده است. در ادامه تحقیقات شماره پلاک خودروهایی که این باند مجرمان در جریان سرقت‌هایشان استفاده کرده‌ بودند، شناسایی و منجر به بازداشت پنج عضو باند شد که همگی به جرایم خود اعتراف کردند. بعد از دستگیری اعضای این باند پرونده آنها به دادگاه کیفری رفت. این در حالی بود که در روند تحقیقات مشخص شد دو نفر از اعضای باند با هم برادر هستند و یکی از آنها که 40 ساله است از سال 90 فراری بوده و همچنان تحت تعقیب قرار دارد. به هر ترتیب متهمان دستگیر شده در شعبه سوم کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند که هرکدام به 15 سال حبس و رد مال محکوم شدند. علاوه بر آن دو نفر از متهمان که دو زن را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، به شلاق محکوم شدند. تنها عضو فراری این باند نیز در محاکمه‌ای غیابی 15 سال حبس محکوم شد.

چند سال بعد در حالی که پنج متهم دوره محکومیت‌شان را سپری می‌کردند، شامل عفو شدند و چندی قبل از زندان بیرون آمدند، اما تحقیقات برای دستگیری آخرین عضو گروه که همچنان متواری بود، ادامه داشت تا اینکه او بیست و سوم خرداد امسال سه روز بعد از تولدش بابت نگهداری و قاچاق مواد مخدر دستگیر شد و در کرج به زندان افتاد.

همزمان بازداشت این متهم فراری، دادیار رحیمی، مسئول شعبه دوم دادیاری اجرای احکام کمتوجه شد متهمی که بابت مواد مخدر دستگیر شده، باید علاوه بر محاکمه به خاطر حمل مواد، محکومیت 15 ساله‌اش را به اتهام عضویت در باند زورگیری سپری کند. در بررسی‌هایی که پس از شناسایی این متهم صورت گرفت، مشخص شد او در این سال‌ها با هویت جعلی در شهرهای مختلف زندگی و کار کرده و بیشتر در حوزه خلاف و جرایمی نظیر فروش مواد مخدر فعالیت داشته است. این متهم که سال‌ها فراری بود در تحقیقات گفت بعد از اینکه فهمید برادرش و بقیه اعضای آزاد شده‌اند به تهران آمد و از چند ماه قبل شروع به خرید و فروش مواد مخدر کرده که در نهایت شناسایی و بازداشت شد.

نظرات بینندگان