arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۳

تنازلِ شدیدِ سیاست ورزی و سیاستمرداران؛ وقتی رکورد بداخلاقی بارها شکسته می شود!

غلامرضا بنی اسدی: نگرانم، بسیار نگرانم برای امروز و فردای ایران و ایرانی. برای اخلاق فرد به فرد جامعه. برای تنش‌هایی که در جان مان می‌کارند. شان نگارش این دردنامه هم آن چیزی است که از زبانِ برخی نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظرات شنیدیم. نه به خاطر خودشان که هزاران، چون اینان فدای ایران. برای مردم ایران و فرزندان وطن نگرانیم. دلیل آن هم همین فرموده امام غدیری مان علی، علیه السلام، است که می‌فرمایند: "اَلنَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به فرمانروایان خود شبیه ترند تا به پدران خود. " حالا اگر جمع اندکی شبیه این حضرات بشوند، هزار مشکل می‌آفرینند چه رسد به این که رسم ناپسند اینان در تهمت و توهین و تخریب و تحریف بشود سرمشق بسیاری از مردمان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا بنی اسدی: نگرانم، بسیار نگرانم برای امروز و فردای ایران و ایرانی. برای اخلاق فرد به فرد جامعه. برای تنش هایی که در جان مان می کارند. شان نگارش این دردنامه هم آن چیزی است که از زبانِ برخی نامزد های ریاست جمهوری در مناظرات شنیدیم. نه به خاطر خودشان که هزاران چون اینان فدای ایران. برای مردم ایران و فرزندان وطن نگرانیم.

دلیل آن هم همین فرموده امام غدیری مان علی، علیه السلام، است که می فرمایند: "اَلنَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به فرمانروايان خود شبيه ترند تا به پدران خود." حالا اگر جمع اندکی شبیه این حضرات بشوند، هزار مشکل می آفرینند چه رسد به این که رسم ناپسند اینان در تهمت و توهین و تخریب و تحریف بشود سرمشق بسیاری از مردمان.

فاجعه است نتیجه ای چنین. واقعا نمی دانم مگر دنیا چقدر می ارزد که برخی، آتش در خرمنِ دنیا و آخرت خود و دیگران می زنند؟ وقتی چنین بی مهابا هر رطب و یابس را به هم می بافند. غیبت و تهمت و دروغ را به هم می بافند و انتحار اخلاق می کنند، چه انتظار می شود داشت از مردمی که به خاطر کار و مدیریت همین حضرات هر روز بیشتر دچار تنش و عصبانیت می شوند؟

آدم افسوس می خورد بر جامعه ای که خمینی و مطهری و بهشتی داشته است الان اینان میدان دار می شوند. این درد را، این تنازل رتبه را چگونه می شود تحمل کرد؟ شهید مطهری، شعر حافط را که گفت؛ "آسایش دو گیتی، تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت، با دشمنان مدارا" در کلاسی بالاتر تعلیم کرد که؛"با دوستان مروت/ با دشمنان هم مروت" مومن اهل مروت است. ایت الله شهید بهشتی که هنوز در اندوه نبودنش می سوزیم، به تاکید می فرمود:" اسلام به ما آموخته است که نسبت به دشمنان دروغ نگوییم، تهمت و افتراء نزنیم و فحش ندهیم." اما برخی ها انگار برای شکستن رکورد اتهام و انتساب دروغ به هم، رقابت می کنند.

بهشتی می گفت:" ‌یکایک شما برادرها و خواهرها، باید حسابرس و حساب‌کش خودتان و جامعه‌تان و حکومتتان باشید." برخی از کنشگران سیاسی اگر به حسابرسی از خود بپردازند، اگر اهل انصاف باشند دق خواهند کرد! سید الشهدای انقلاب می فرمود:" با نیروی مردم ، انقلاب تداوم خود را تضمین خواهد کرد .آنها که خدا ترسند ، آنها که مهار خویشتن را دارند ، آنها باید حکومت کنند." اما برخی ها برای رسیدن به حکومت، مهار خویش را از دست داده اند و چنان ترسناک ظاهر شده اند که خلق خدا باید از آنان بترسد! واقعا خاطرات تلخ تر از تلخی را رقم زدند برای مردم. خدا آخر و عاقبت این ملک و ملت را بخیر کند و شر بدخواهان و بدکرداران را به خود شان برگرداند.آمین!

نظرات بینندگان