arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۳

نتیجه چهارمین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری: اجماع در اعلام برائت از حمله به سفارت!

مناظره دیشب در زمینه سیاست خارجی یک نتیجه مشخص داشت: هیچ یک از کاندیدا‌های ریاست جمهوری (که نمایندگان جناح‌های مختلف سیاسی کشور می‌باشند) حاضر نیستند مسئولیت حمله به سفارتخانه‌های خارجی را به عهده بگیرند یا از آن دفاع نمایند. برعکس، این مناظره نشان داد آن‌ها تلاش دارند از این حملات اعلام برائت نموده و مسئولیت آن را بر گردن رقیب بیاندازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید هادی برهانی: دیشب، یکشنبه شب چهارم خرداد، چهارمین مناظره کاندیدا‌های ریاست جمهوری با حضور هر شش کاندیدا برگزار شد. در این مناظره که به سیاست خارجی اختصاص داشت موضوعات و معضلات مهم سیاست خارجی کشور مورد بحث قرار گرفت. یکی از موارد مهم مطروحه، موضوع حمله به سفارتخانه‌های خارجی در تهران بود.

در این رابطه، دکتر پزشکیان با اشاره به مواضع قبلی رقبا موضوع حمله به سفارت انگلستان و عربستان را مطرح نمود و ضمن اشاره به هزینه‌های عظیم آن برای کشور آن‌ها را در این رابطه مسئول دانست.

رقبا، آقای زاکانی و دکتر قاضی زاده به طور خاص، ضمن رد این اتهام، مسئولیت این وقایع را بر گردن اصلاح طلبان انداخته و با اشاره به زمان وقوع آن در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی او را مسئول اصلی حفظ امنیت سفارتخانه‌ها در تهران و جلوگیری از بروز چنین حوادثی دانستند. رقبای محافظه کار دکتر پزشکیان به این بسنده نکرده و با حمله‌ای متقابل مسئولیت حمله به سفارت آمریکا را متوجه دوستان ایشان (در میان اصلاح طلبان) انداخته و بدین ترتیب تلاش نمودند نشان دهند دست حامیان دکتر پزشکیان نیز به حمله به سفارتخانه‌ها آلوده است.

صرفنظر از صحت و سقم این یا آن اتهام، مناظره دیشب در زمینه سیاست خارجی یک نتیجه مشخص داشت: هیچ یک از کاندیدا‌های ریاست جمهوری (که نمایندگان جناح‌های مختلف سیاسی کشور می‌باشند) حاضر نیستند مسئولیت حمله به سفارتخانه‌های خارجی را به عهده بگیرند یا از آن دفاع نمایند. برعکس، این مناظره نشان داد آن‌ها تلاش دارند از این حملات اعلام برائت نموده و مسئولیت آن را بر گردن رقیب بیاندازند.

نظرات بینندگان