arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

معرفی سریال حرفه ای

۴ نفر سودای رسیدن به ثروتی هنگفت را دارند؛ اما رسیدن به این پول و ثروت چندان هم راحت نیست و نیازمند یک نقشه بی‌عیب‌ونقص است. برای عملی شدن این نقشه، نیاز به یک آدم‌کش حرفه‌ای است که برنامه را بدون مشکل جلو ببرد و مرتکب هیچ اشتباهی نشود...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : حرفه ای

ژانر: مرموز ، جنایی

سال انتشار: ۱۴۰۰

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده

تعداد قسمت‌ها: ۱۶

 

 

بازیگران: سارا بهرامی، سیروان خسروی، زانیار خسروی، ماهور الوند و علی مصفا

 

خلاصه سریال

۴ نفر سودای رسیدن به ثروتی هنگفت را دارند؛ اما رسیدن به این پول و ثروت چندان هم راحت نیست و نیازمند یک نقشه بی‌عیب‌ونقص است. برای عملی شدن این نقشه، نیاز به یک آدم‌کش حرفه‌ای است که برنامه را بدون مشکل جلو ببرد و مرتکب هیچ اشتباهی نشود.

 

درباره سریال

حرفه‌ای یک مجموعهٔ نمایشی ایرانی به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و به تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۴۰۰ است که به صورت اختصاصی در شبکهٔ نمایش خانگی نماوا پخش می‌شد.تصویربرداری این مجموعه از اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای دنیاگیری کووید-۱۹ ادامه یافت. در اردیبهشت ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ ضبط این مجموعه برای چند هفته متوقف شد.

 

سریال حرفه‌ای از جنبه‌ی فیلم‌نامه در ابتدای کار خود به شدت هیجانی شروع می‌شود. یک مقدمه‌ی مرموزی را شاهد هستیم که سیروان خسروی در نقش فردی به اسم سیامک به نظر می‌رسد که یک کارچاق‌کن حرفه‌ای است، اما هدف و انگیزه‌هایش از انجام کارهای سکانس اول برای‌مان تا حدودی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته تا الان به این شکل درآمده؟ بخش عمده‌ای از داستان فصل اول سریال حرفه‌ای باید روی این اساس سوار شود که این فرد را بشناسیم. در درجه‌ی دوم، خط اصلی داستانی یا پی‌رنگ کلی کار برای‌مان نامفهوم جلوه می‌کند. اگر کسی از بیننده‌ی قسمت اول بپرسد سریال حرفه‌ای داستانش درباره‌ی چه چیزی است، از پاسخ می‌ماند چون آن‌قدر اتفاقات قسمت اول جسته و گریخته روایت شده و آن‌قدر شخصیت‌های ریز و درشت جلوی دوربین ظاهر می‌شوند که بیننده می‌ماند آیا واقعا فیلم‌نامه‌ی درستی در کار است؟

از لحاظ بازیگری اما سریال، بهتر از بخش داستانی عمل می‌کند. سیروان خسروی که ظاهرا شخصیت اصلی ماجراست به خوبی حال و شخصیتِ یک کارچاق‌کن را به بیننده منتقل می‌کند. بخشی از این انتقال حس به کارگردانی برمی‌گردد؛ چراکه یکی از مولفه‌هایی که روی پرستیژِ یک کارچاق‌کن تاثیر مثبت دارد، سکوتِ بازیگر، نوع نگاه و تن سردی صدایش باید باشد. کارگردان سریال حرفه‌ای که مصطفی تقی‌زاده نام دارد، به درستی از سیروان بازی می‌گیرد.

 

سخن نهایی

سریال حرفه‌ای در قالب ۱۶ قسمت می‌توانسته اثر به شدت قدرتمندی در سبک معمایی و جنایی شناخته شود، اما سناریوی این سریال در انتها چفت و بست‌هایش از هم باز می‌شود. با این حال تدوین بسیار خوب، ایفای نقش اکثر بازیگرها و جنبه‌های تکنیکیِ کار مثل موسیقی و فیلم‌برداری از عواملی است که می‌توان در این سریال تحسین کرد.

نظرات بینندگان