arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۴ تیر ۱۴۰۳؛ از اختلال گروه‌های فشار در سخنرانی ظریف در بابل تا تخلف آشکار صدا و سیما به نفع جلیلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اختلال گروه‌های فشار در سخنرانی ظریف در بابل
گروه‌های فشار برای چندمین بار سعی کردند در میانه سخنرانی ظریف اختلال ایحاد کنند. دو روز پیش در گرگان و کاشان این افراد تلاش کردند با دگیری این مجالس را به هم بریزند. دیروز نیز این افراد با شعار دادن و بلند کردن پلاکار‌هایی در سخنرانی ظریف اختلال ایجاد کردند که ظریف به آن‌ها گفت: من نیامدم اینجا که عصبانی شوم، اما گروهی نمی‌خواهند حرف حق را بشنوند. چند نفر از ستاد پزشکیان در مراسم قالیباف و جلیلی تابلو بلند کردند؟ اگر کسی این کار را کرد آیا سالم بیرون آمد یا نه؟   

حامیانِ اجاره‌ای جلیلی
نگاهی کوتاه به همایش ها و مستندهای تصویری سعید جلیلی نشان می دهد که ستاد او از مجموعه ای مشابه از افراد، برای پر کردن صندلی های خالی استفاده می کند.  در گزارش تصویری خبرگزاری فارس از دیدار سعید جلیلی با بانوان در سالن حجاب افراد مشابه و زنان بی حجاب و تکراری  دیده می شوند که در سایر مراسم های او نیز حضور دارند. همزمان ویدیوهایی از اتوبوس های حامل افراد برای پر کردن صندلی های مراسم های جلیلی افشا شده است.

آماده سازی فضا برای انصراف یک کاندیدای مهم اصولگرا؟
محسن رضایی نوشت: «برچسب نامزد پوششی، طراحی شده تا با فشار رسانه‌ای از اجماع برای مردم جلوگیری شود. کسی که با حجت شرعی، عقلی و برای احترام به مردم از رقابت کناره گیری می‌کند، فداکاری کرده و مردم قدر این صداقت و گذشت را می‌دانند.» 

پزشکیان: چون در ماجرای مهسا امینی علنا موضع گرفته بودم، صلاحیتم را رد کرده بودند
پزشکیان خاطرنشان کرد:، چون در ماجرای مهسا امینی علنا موضع گرفته بودم، در انتخابات مجلس صلاحیتم را رد کرده بودند. 

: در اواخر فروردین ۱۴۰۰، توافق نهایی می‌شد؛ فقط یک نفر مخالف بود
روحانی گفت: آقای دکتر ظریف طرحی به شورای عالی امنیت ملی آورد، تقریباً اواخر فروردین ۱۴۰۰ توافق نهایی می‌شد. با اکثریت قاطع آرا تصویب شد. فقط یک نفر مخالف بود. ولی خب نشد ما اجرا کنیم. بیشترین عامل همین قانون بود که جلوی ما را گرفته بود. طبق این قانون هیچ وقت برجام درست نمی‌شود. 

تغییرات در مناظره چهارم نامزدها
مجری تلویزیون با بیان تغییراتی در ماظرات باقی مانده گفت که ساعت مناظره یک ساعت کمتر شد. 

کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات به عباس آخوندی فرصت پاسخ داد
کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به دو مقام سابق فرصت داد به مطالبی که درباره آنها در مناظره‌ها مطرح شده پاسخ دهند. وزیر سابق کشاورزی و وزیر اسبق راه و شهرسازی دو مقام سابقی بودند که درخواست شان در کمیسیون بررسی و پذیرفته شد.  

نیکزاد: قالیباف تا آخر می‌ماند
رییس ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: قالیباف کاندیدای اصلح جبهه اصلاحات تا پایان در رقابت‌های انتخاباتی می‌ماند دوستان به شایعات توجه نکنند تا آخر می‌مانیم. وی افزود: کار را در ۸ تیر به پایان میبریم  و جبهه انقلاب راه شهید رجایی را ادامه خواهد داد. 

روایت یامین پور  از یک نظرسنجی معتبر: پزشکیان اول است
وحید یامین پور، دبیر شورای‌عالی نوجوانان و جوانان در متنی با استناد به یک نظرسنجی معتبر با بیان اینکه پزشکیان اول است گفت که انتخابات به دور دوم می رود. 

سابقه سازی برای جلیلی در پی افزایش انتقادات از عدم سابقه اجرایی او
پژمانفر، عضو ارشد جبهه پایداری در پی افزایش انتقادات از عدم سابقه اجرایی جلیلی، نوشت: کسی که زمان خانه نشینی احمدی نژاد دولت را اداره کرد دکتر جلیلی بود نگذاشت آب از آب تکان بخورد. 

پزشکیان: به اساتید و دانشجویانی که بی خود از دانشگاه اخراج کردند، قول می‌دهم، دیگر اجازه ندهم، چنین اتفاقی بیافتد
 پزشکیان در گردهمایی بزرگ حامیانش در تهران گفت که  به اساتید و دانشجویانی که بی خود از دانشگاه اخراج کردند، قول می‌دهم، دیگر اجازه ندهم، چنین اتفاقی بیافتد. قول می‌دهم جلو رفتار‌های غیرمنصفانه با زنان و دختران را در خیابان بگیرم. 

تخلف آشکار صدا و سیما به نفع جلیلی
در اقدامی غیر قانونی صدا و سیما سخنرانی جلیلی در تبریز را مستقیم پخش کرد. 

نظرات بینندگان