arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ خرداد ۱۳۸۰: ‍ در جلسه جامعه روحانیت مبارز در باره انتخابات ریاست جمهوری گفتم که «جناح راست با این افکار و شرایط، معلوم نیست دیگر بتواند اکثریت آرا را به دست آورد»

خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر اعضاى جامعه روحانيت مبارز، در دفترم جلسه داشتند. درباره انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسایل بعد از آن صحبت شد. من گفتم، جناح راست با اين افكار و شرايط، معلوم نيست ديگر بتواند اكثريت آرا را به دست آورد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
جمعى از مديران صنايع ويژه، همراه دكتر مجيد عباسپور، [رییس صنایع ویژه سازمان صنایع دفاع] آمدند.گزارشى از وضع صنعت دادند؛ با توجه به پيوستن ما به كنوانسيون [عدم اشاعه سلاح های هسته‌ای (ان‌پی‌تی)] و حضور مرتب بازرسى‌هاى بين‌المللى.من هم ضمن سخنرانى، از اهميت كارشان گفتم. آقاى رضا فقيهى و عمويش آمدند. از وضع بد فرش ايران و ركود صنعت و ماندن روى دست تجار و توليدكنندگان گفتند. 
 
عصر اعضاى جامعه روحانيت مبارز، در دفترم جلسه داشتند. دربارة انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسایل بعد از آن صحبت شد. من گفتم، جناح راست با اين افكار و شرايط، معلوم نيست ديگر بتواند اكثريت آرا را به دست آورد. 
 
سپهبد [پرویز] مشرف، در پاكستان [محمدرفیق] تارر، ریيس‌جمهور را بركناركرده و دو مجلس را كه معلق بودند، منحل‌كرده و خود با حفظ سمت [نخست‌وزیر]، سمت رياست‌جمهورى را هم به عهده گرفته و مراسم تحليف انجام داده است.  
 
هواپيماهاى آمريكايى، امروز منطقه‌اى در غرب موصل را بمباران كرده‌اند و 43 نفر را كشته و 11 نفر را زخمى كرده‌اند. در لبنان، بين [رفیق] حريرى، نخست‌وزير و حزب‌الله اختلاف بروز كرده است و با خروج بخشى از نيروهاى سورى، موضع حزب‌الله ضعيف شده است.  
 
در الجزاير، درگيرى‌ها و شعارها ادامه دارد. در افغانستان، ظاهرشاه، براى ايجاد وحدت و آرامش فعال شده است و آتش‌بس رسمى فلسطين و اسرایيل، مرتباً نقض مى‌شود. در انتخابات بلغارستان، حزب پادشاه سابق - سي‌نيون دوم- با 42 درصد آرا، برنده شده و او بعد از 56 سال آوارگى، به پيروزى رسيده است؛ نشانى از شكست مكتب ماركسيسم.
نظرات بینندگان