arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

استفاده پورمحمدی از دختر خود به عنوان مشاور در میزگرد اقتصادی امشب تلویزیون

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت. وحید شقاقی و منیره پورمحمدی دختر حجت‌الاسلام پورمحمدی در این میزگرد به‌عنوان کارشناس حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت. وحید شقاقی و منیره پورمحمدی دختر حجت‌الاسلام پورمحمدی در این میزگرد به‌عنوان کارشناس حضور دارند.
 
پورمحمدی در ابتدای برنامه گفت: مسئله اقتصاد، موضوع مهم امروز کشو ما است و دغدغه جدی همه است و مردم با گوشت و پوستشان مشکلات اقتصادی را می‌دانند.
 
وی ادامه داد: باید این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری را روشن کنیم که روند آینده مدیریت کشور چه رویکردی در اقتصاد دارد و چه تحولاتی را می‌خواهد به‌وجود آورد.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کارشناسان می‌گویند مشکلات اقتصادی صرفا راهکار‌های اقتصادی نیست و در گرو دو شریک جدی بین‌المللی و داخلی است. در طول دو دهه گذشته گرفتار تحریم شدیدی بودیم و اگر به رفع آن همت نکنیم و مسائل داخلی را حل نکنیم ایده‌ها و راه‌حل‌های اقصادی ما عقیم می‌ماند.
 
وی تاکید کرد: نمی‌توان از بحث تحریم با ساده‌انگاری و ساده‌سازی عبور کرد.
 
پورمحمدی اظهار کرد: در اوایل دهه نود با اقتصاد‌های منطقه همپا بودیم، اما در ۱۰ سال اخیر دچار افت زیادی شدیم و در حوزه داخلی هم به‌جای چاره اندیشی دچار خودتحریمی شدیم و آسیب‌ها و بستر‌های معیوب را تقویت کردیم و دچار رانت‌های فراوان شدیم. مثلا رانت‌های وام و اعطای تسهیلات موضوعی که موجب رانت و ایجاد فساد برای افراد می‌شود و نکته دیگر رانت انرژی است.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نتیجه استفاده از ارز ترجیهی ناکارآمد عمل کردن و موجب تمتع گروه‌های خاص و افراد خاص شد. در چین از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ تنها ۲۴۰ میلیارد از ارز ترجیحی استفاد شد و عدد‌ها می‌گوید چگونه ما دچار مشکلات شدیم و موضوع دیگر رانت قیمت‌گذاری‌هاست.
 
وی افزود: این‌ها باعث افزایش فشار روی مردم شد که باعث افزایش فاصله دهک‌ها شد. این چرخه قابل ادامه نیست و شرایط اقتصادی کشور را ویران می‌کند.
 
پورمحمدی بیان کرد: این قوت مردم و نظام ما بود که از خودش تاب‌آوری نشان داد. امروز همان‌طور که قبلا گفته بودم به یک اعجاز زمینی یعنی اعتماد مردم نیاز داریم و اگر این اعتماد جلب شود انرژی فشرده و متنوع در طیف‌های مختلف به کمک شکل‌های مختلف کشورخواهد آمد. در عرصه بین المللی هم به یک وفاق نیاز داریم.
نباید در گیر و داد‌های کش مکش‌های جناحی باشیم. در دولت قرار مصمم هستیم که رفتار اقتصاد کشور را تغییر دهیم
 
وی تاکید کرد: نمی‌توان از بحث تحریم با ساده‌انگاری و ساده‌سازی عبور کرد.
نظرات بینندگان