arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال شرلوک - Sherlock

شرلوک هلمز را همگان می‌شناسند. کارآگاه افسانه‌ایِ قصه‌ها که در سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۱۴، تبدیل به دشمنی بزرگ برای تمام خلافکاران لندن شده بود.کارآگاهی بسیار باهوش که به‌همراه دوست خود یعنی دکتر واتسون پرونده‌های مهمی را حل‌وفصل کرده است. در سال‌ها و دهه‌های گذشته فیلم‌ها و سریال‌های زیادی براساس شخصیت شرلوک هلمز ساخته شده‌اند که بدون شک سریال Sherlock را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در میان آن‌ها بدانیم. مارک گیتیس و رابرت موفات با مدرن کردن المان‌های قدیمی سریال‌های مربوط‌به این شخصیت توانستند سریالی بسیار جذاب با داستانی بسیار جذاب‌تر به علاقه‌مندان سریال‌های جنایی مخصوصا طرفداران این شخصیت هدیه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : شرلوک -  Sherlock

ژانر: جنایی ، معمایی، کمدی درام 

انتشار : 2017-2010

سازنده: مارک گیتیس، استیون موفات

بر پایه : شرلوک هلمز اثر آرتور کانن دویل

کشور سازنده : بریتانیا

زبان اصلی : انگلیسی

تعداد فصل ها : 4

تعداد قسمت ها : 13

امتیاز (imdb) : 9.1

 

بازیگران : 

  • بندیکت کامبربچ
  • مارتین فریمن
  • روپرت گراوس
  • اونا استابز
  • مارک گتیس
  • لوئیز بریلی
  • اندرو اسکات
  • آماندا ابینگتون

 

خلاصه داستان

داستان سریال در لندن کنونی رخ می‌دهد و ماجراهای کارآگاه مشاور، شرلوک هولمز (بندیکت کامبربچ) را نشان می‌دهد که به همراه دوست نزدیک و همخانه‌اش دکتر جان واتسون (مارتین فریمن) در حل پرونده‌های تبهکارانه به اسکاتلندیارد مشاوره می‌دهد. در مسیر پرونده افرادی همچون بازرس لستراد (روپرت گراوس) و مالی هوپر (لوئیز بریلی) نیز به آن‌ها کمک می‌کنند...

 

درباره سریال 

شرلوک (به انگلیسی: Sherlock) یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی است که اقتباسی به‌روز شده از داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز اثر سر آرتور کانن دویل است. این سریال توسط استیون موفات و مارک گیتیس ساخته شده‌است.

شرلوک محصول مشترکی از شبکهٔ بریتانیایی بی‌بی‌سی و شبکهٔ آمریکایی دبلیوجی‌بی‌اچ است. مارک گیتیس و استیون موفات به همراه سو ورتیو و ربکا ایتون مدیران تولید سریال هستند.مجموعه سریال شرلوک به‌طور گسترده‌ای در کاردیف ولز و لندن فیلم‌برداری شده‌است. اصلی‌ترین لوکیشن سریال نیز که خانه شماره ۲۲۱ بیکر است نیز در شمال لندن قرار دارد.

سریال با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد و از نظر فیلم‌نامه و شخصیت پردازی، کارگردانی و قدرت تیم بازیگری، به خصوص بندیکت کامبربچ ستایش شد. شرلوک نامزد و برنده جوایز متعددی همچون جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و بفتا شد. شرلوک در شصت و ششمین جوایز امی ساعات پربیننده موفق شد سه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال درام برای بندیکت کامبربچ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام برای مارتین فریمن و بهترین فیلم‌نامه سریال درام برای استیون موفات را به‌دست آورد. اپیزود ویژه کریسمس سریال نیز برنده بهترین فیلم تلویزیونی از این مراسم شد. همچنین شرلوک در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه پیبادی شد. شرلوک در ۱۸۰ کشور دنیا پخش و دیده شده‌است.فصل سوم این سریال موفق شد رکورد پربیننده‌ترین برنامه از سال ۲۰۰۱ تاکنون در بریتانیا را به‌نام خود ثبت کند.

 

سخن نهایی

 شرلوک، سریالی است که داستانی خارق‌العاده و از جنس حقیقت دارد که تم‌های خیال‌انگیزی نیز با خود یدک می‌کشد. سبک روایت عالی و دنیای شلوغ و کارآگاهی این سریال، در کنار چندین و چند نکته‌ی پر رنگ و با ارزش، این اثر را تبدیل به یکی از آن سریال‌هایی می‌کند که دیدنش تقریبا( بخوانید کاملا) بر هر مخاطبی واجب است. اگر با برخوردن به پیچش‌های داستانی تکرار نشدنی و کندوکاو دائمی در دل معماهای جذاب و بعضا تاریک مشکلی ندارید، همین حالا هم برای شروع دیدن شرلوک دیر است.

 

نظرات بینندگان