arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

قانون جدید یوفا برای اعتراض فوتبالیست‌ها / جریمه سفت و سخت برای بازیکنان در یورو ۲۰۲۴

درحالیکه کمتر از ۴۸ ساعت تا شروع بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ بین تیم‌های آلمان - اسکاتلند باقی مانده ورزشگاه آلیانتس آرنا هم اکنون برای دیدار در روز جمعه آماده شده است. روبرتو روزتی، رئیس داوران یوفا در جمع رسانه‌ها حاضر شد تا ویژگی‌های داوری در طول مسابقات یورو را توضیح دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرورزشی: اینطور که به نظر می‌رسد یوفا در مسابقات یورو ۲۰۲۴ قانون جدیدی را برای اعتراض بازیکنان درنظر گرفته است.
 
درحالیکه کمتر از ۴۸ ساعت تا شروع بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ بین تیم‌های آلمان - اسکاتلند باقی مانده ورزشگاه آلیانتس آرنا هم اکنون برای دیدار در روز جمعه آماده شده است.
 
روبرتو روزتی، رئیس داوران یوفا در جمع رسانه‌ها حاضر شد تا ویژگی‌های داوری در طول مسابقات یورو را توضیح دهد.
 
وی در خصوص اعتراض بازیکنان به داور و قانونی که یوفا در داوری جام ملت‌های اروپا وضع کرده گفت: مهمتر از همه، یک نکته جدید؛ فقط کاپیتان های هر تیم می‌توانند با داوران صحبت کنند تا اعتراضات در فوتبال کاهش یابد. حداقل روی کاغذ، هر گاه یکی از بازیکنان بدون استفاده از کاپیتان داور را احاطه کند، با او بحث کند یا او را سرزنش کند، توبیخ خواهد شد.
 
او توضیح داد: ما این کار را برای داوران انجام نمی‌دهیم، بلکه برای فوتبال انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم تصمیماتمان را توضیح دهیم، اما نمی‌توان به یازده بازیکن اشاره کرد. ما فقط با کاپیتان صحبت می‌کنیم و داور چهارم نیز همین کار را با مربی انجام می‌دهد. واضح است که ما در مورد موقعیت‌های واضح و مهم صحبت می‌کنیم، نه همه چیز. ما بازیکنان را نمی‌خواهیم، ‌فقط کاپیتان را توبیخ می‌کنیم.
 
روزتی افزود: فقط کاپیتان به داور نزدیک می‌شود. بقیه بازیکنان باید نگران بازی باشند. در طول بازی ممکن است صحبت‌هایی رد و بدل شود، اما در لحظات تصمیمات مهم ما نمی‌خواهیم بازیکنان دور داور باشند. ما آن را تحمل نخواهیم کرد.
 
سر داور ادامه داد: در این صورت اخطار و توبیخ خواهید شد.
 
یوفا مطمئن است که این اقدام را انجام خواهد داد
 
روزتی در پایان گفت: ما معتقدیم که بازی‌ها بسیار آرام‌تر خواهد بود. ما نگران نیستیم. در فینال، پس از دو کارت، بقیه بازی بسیار آرام بود. ما از تصمیم خود مطمئن هستیم.
نظرات بینندگان