arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۰ خرداد ۱۳۸۰: پایکوبی جمعی از جوانان در خیابان‌ها در پی پیروزی آقای خاتمی و برخورد جمعی از انصار حزب‌الله با آن‌ها

خاطرات هاشمی رفسنجانی: دیشب، در پى اعلام پیروزى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [در انتخابات ریاست‌جمهوری]، جمعى از جوانان دختر و پسر، در بعضى از خیابان‌ها و پارک‌ها، به شادی و پایکوبى پرداخته‌اند و جمعى از انصارحزب‌الله، با آن‌ها برخورد کرده‌اند، در بعضى از شهرستان‌ها هم این اتفاق افتاده است. در جریان انتخابات، یک هلى‌کوپتر حامل ۹ نفر در چهارمحال و بختیارى ساقط شده و متأسفانه همه سرنشینان فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۰ خرداد ۱۳۸۰: براى مراسم ميلاد [حضرت رسول اکرم (ص)] به دفتر رهبرى رفتيم. آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، تبريك گفت و رهبرى هم صحبت كوتاهى داشتند. بعد از جلسه، رهبرى با اظهار خستگى‌گفتند، ديشب مدت طولانى صرف رفع اختلاف وزارت‌كشور و شوراى نگهبان در تعداد آرا كرده‌اند و بى‌خوابى كشيده‌اند.  
 
به منزل برگشتم و تا عصر دربارة جايگاه اهل بيت مطالعه كردم. عصر از استخر خانه استفاده كردم. به سالن كنفرانس سران، براى افتتاح مراسم هفته وحدت [چهاردهمين كنفرانس وحدت اسلامى] رفتم. آقاى [محمد] واعظ‌زاده، [رییس مجمع جهانی اهل بیت]، خيرمقدم گفت و من سخنرانى مفصلى‌كردم؛ دربارة اهميت اتحاد مسلمانان و خطرهاى تفرقه و نقش اهل بيت در هدايت جامعه و تدبير پيغمبر (ص) كه متأسفانه برعكس مسأله اهل‌البيت، به جاى محوريت وحدت، نقطه آغاز اختلافات شده است.از آقاى واعظ‌زاده خواستم كه در دانشگاه مجمع [جهانی اهل بیت]، رشته‌اى براى بررسى عوامل تفرقه در دنياى اسلام و پيداكردن راهكارهاى ايجاد وحدت و همكارى، تأسيس شود. خصوصى با آقاى واعظ‌زاده از احتمال اثر معكوس موضوع بحث كنفرانس - جايگاه اهل بيت- صحبت كردم و در صحبت هم تذكر دادم كه مواظب باشند، موضوع باعث تحريك عواطف و اختلافات نشود. 
 
مراسم عقد همشيره‌زاده‌ها - سميرا و اميد هاشمى‌شريف‌آباد- بود. من و اخوى محمود، خطبه عقد را خوانديم. جمع زيادى از بستگان آمدند. شب هم جمع زيادى از بستگان فاميل مرعشى آمدند؛ از موفقيت موزه ریيس‌جمهور در رفسنجان گفتند و استقبال مردم و خدمات متعددى كه به مردم مى‌دهند. 
 
ديشب، در پى اعلام پيروزى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [در انتخابات ریاست‌جمهوری]، جمعى از جوانان دختر و پسر، در بعضى از خيابان‌ها و پارك‌ها، به شادی و پايكوبى پرداخته‌اند و جمعى از انصارحزب‌الله، با آنها برخورد كرده‌اند، در بعضى از شهرستان‌ها هم اين اتفاق افتاده است. در جريان انتخابات، يك هلى‌كوپتر حامل 9 نفر در چهارمحال و بختيارى ساقط شده و متأسفانه همه سرنشينان فوت كرده‌اند.
نظرات بینندگان