arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

باارزش‌ترین تیم‌ یورو ۲۰۲۴ کدام است؟/ از کولاک لیگ برتری‌ها تا پنجمی میزبان

ارزش تیم‌های حاضر در یورو مشخص شده و تنها ۷ تیم در یوروی امسال حضور دارند که ارزش مجموع استعدادهایشان به بیش از ۵۰۰ میلیون پوند می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر ورزشی: ارزش تیم‌های حاضر در یورو مشخص شده و تنها ۷ تیم در یوروی امسال حضور دارند که ارزش مجموع استعدادهایشان به بیش از ۵۰۰ میلیون پوند می‌رسد.

انگلیس باارزش‌ترین تیم در یوروی تابستان امسال را دارد. شاگردان گرت ساوتگیت در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از رفتن به آلمان عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند و جمعه شب در ومبلی ۱-۰ مقابل ایسلند شکست خوردند. اما آنها به دلیل وجود انبوهی از بازیکنان فوق‌ستاره در تیمشان، همچنان مدعی قهرمانی در یورو هستند.

نام‌هایی مانند هری کین، جود بلینگام، فیل فودن، دکلان رایس، کول پالمر و بوکایو ساکا باعث می‌شوند که آنها باارزش‌ترین تیم این مسابقات را داشته باشند. ارزش تیم ساوتگیت ۱,۲۹ میلیارد پوند است و اگر سرمربی انگلیس افرادی مانند مارکوس رشفورد و جک گریلیش را کنار نمی‌گذاشت این رقم می‌توانست بیشتر از این هم باشد.

ارزش تیم آنها ۲۵۰ میلیون پوند بیشتر از کشور بعدی لیست، فرانسه (۱,۰۴ میلیارد پوند)، است. انگلیس و فرانسه تنها تیم‌هایی هستند که بیش از یک میلیارد پوند ارزش دارند و همین فاکتور تا حدودی نشان می‌دهد که چرا آنها دو مدعی اصلی قهرمانی در تابستان هستند.

پس از آنها پرتغال (۸۹۰ میلیون پوند) و اسپانیا (۸۲۰ میلیون پوند) قرار دارند، و آلمان میزبان (۷۲۲ میلیون پوند) پنج تیم برتر را تکمیل می‌کند. پرتغال دارای یک تیم بسیار با استعداد است و رافائل لیائو، روبن دیاس، برونو فرناندش، برناردو سیلوا و ژائو پائولینیا را دارد که همگی بیش از ۵۰ میلیون پوند ارزش دارند. آنها همچنین کریستیانو رونالدو را هم دارند، اما با توجه به اینکه فوق‌ستاره اکنون ۳۹ سال دارد، ارزش او نزدیک به ۱۲ میلیون پوند در نظر گرفته می‌شود.

باارزش‌ترین ستاره اسپانیا رودری ستاره منچسترسیتی است که به تنهایی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند ارزش دارد. برای آلمان دو جوان ۲۱ ساله هستند که با ارزش‌ترین دارایی آنها محسوب می‌شوند؛ فلوریان ویرتس، که به تازگی به بایرلورکوزن کمک کرد تا بوندسلیگا را ببرد، و جمال موسیالا از بایرن مونیخ، و هر دو بیش از ۱۰۰ میلیون پوند ارزش دارند.

هلند (۷۱۷ میلیون پوند) و ایتالیا (۵۹۹ میلیون پوند) فهرست هفت تیم با استعدادهای بیش از ۵۰۰ میلیون پوند را تکمیل می‌کنند. بقیه ۱۰ تیم برتر شامل بلژیک (۴۹۶ میلیون پوند)، و حریفان گروه انگلیس، دانمارک (۳۶۷ میلیون پوند) و اوکراین (۳۲۲ میلیون پوند) هستند.

انگلیس روز یکشنبه ۱۶ ژوئن با رویارویی با صربستان رقابت‌های خود در یورو را آغاز می‌کند. صرب‌ها که الکساندر میتروویچ مهاجم مهلک را در تیم دارند، چهاردهمین تیم ارزشمند این رقابت‌ها محسوب می‌شوند.

نظرات بینندگان