arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

ایران در فهرست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف» باقی ماند

نشست سه روزه کشور‌های عضو گروه ویژه اقدام مالی (اِف‌اِی‌تی‌اِف) در سنگاپور به پایان رسید و ایران در فهرست سیاه این نهاد باقی ماند. نمایندگان «شبکه جهانی گروه ویژه اقدام مالی» از ۲۰۰ حوزه قضائی و ناظران نهاد‌های بین‌المللی در این اجلاس حضور داشتند. در پایان این نشست، اف‌ای‌تی‌اف ترکیه و جاماییکا را پس از بررسی محلی از فهرست خاکستری خارج کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: نشست سه روزه کشورهای عضو گروه ویژه اقدام مالی (اِف‌اِی‌تی‌اِف) در سنگاپور به پایان رسید و ایران در فهرست سیاه این نهاد باقی ماند. نمایندگان «شبکه جهانی گروه ویژه اقدام مالی» از ۲۰۰ حوزه قضائی و ناظران نهادهای بین‌المللی در این اجلاس حضور داشتند.
 
گروه ویژه اقدام مالی در این نشست معیارهای «گروه بازنگری همکاری بین‌المللی» در اولویت‌بندی و قرار دادن کشورهای در فهرست خاکستری و سیاه را تغییر داد، که آن را در ارزیابی‌های‌ آتی خود به کار می‌گیرد.
 
در پایان این نشست، اف‌ای‌تی‌اف ترکیه و جاماییکا را پس از بررسی محلی از فهرست خاکستری خارج کرد چرا که دوکشور با موفقیت نقائص استراتژیکی را برطرف کردند که در ارزیابی‌های دوجانبه شناسایی شده بودند. ونزوئلا و موناکو دو کشوری هستند که به این لیست اضافه شدند.
 
فهرست خاکستری کشورهای هستند که تحت نظارت فزاینده قرار دارند، شامل ۲۱ کشور از جمله سوریه و یمن.
نظرات بینندگان