arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

عمران‌خان و شاه محمود قریشی از پرونده خیانت به کشور تبرئه شدند

دادگاه عالی در پایتخت پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر سابق و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه وی را از پرونده خیانت به کشور (سایفر کیس) تبرئه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دادگاه عالی در پایتخت پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر سابق و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه وی را از پرونده خیانت به کشور (سایفر کیس) تبرئه کرد.

قاضی عامر فاروق رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد امروز رای نهایی خود را در ارتباط با درخواست تجدید نظر عمران خان صادر کرد.

قاضی پرونده گفت که اعتراضات عنوان شده از سوی متهمان مشروعیت دارد و هیچ سند قوی مبنی بر خیانت به کشور یا افشای اسرار محرمانه توسط آن‌ها وجود ندارد.

رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد طی حکم نهایی رای به تبرئه عمران خان و شاه محمود قریشی داد و حکم ۱۰ سال حبس آنان را نیز تعلیق کرد.

اوایل بهمن گذشته عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه وی به جرم افشای اسرار محرمانه کشور به تحمل ۱۰ حبس تعزیری محکوم شدند.

این در حالی است که اواخر اردیبهشت امسال دادگاه اسلام‌آباد حکم حبس عمران خان در پرونده فساد مالی ۱۹۰ میلیون پوند را تعلیق و دستور آزادی وی را با قرار وثیقه صادر کرد.

اواخر آذرماه سال گذشته اینترسپت تارنمای خبری مستقر در آمریکا مدعی شد یک سری اسناد محرمانه سازمان اطلاعات پاکستان ISI حاکی از آن است که عمران خان هیچ اقدام جدی برای درز اطلاعات محرمانه یا فرصت سازی برای آژانس‌های متخاصم جهت نفوذ به نظام یکپارچه محرمانه دیپلماتیک پاکستان نکرده و پرونده‌ای که علیه وی در دادگاه جریان دارد، ضعیف است.

نظرات بینندگان