arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

جوزپ بورل: چراغ سبزی برای فعالیت مجدد ماموریت مرزی در رفح به دست آورده‌ایم

« جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما چراغ سبزی را از جانب وزیران اتحادیه اروپا برای فعالیت مجدد ماموریت مرزی در رفح به دست آورده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد استقرار ماموریت مرزی در رفح به حمایت مصر، اسرائیل و فلسطینی‌ها نیاز خواهد داشت.
 
« جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما چراغ سبزی را از جانب وزیران اتحادیه اروپا برای فعالیت مجدد ماموریت مرزی در رفح به دست آورده‌ایم.
 
بورل عنوان داشت: مسئله مبرم، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و پشتیبانی از آنروا و افزایش حمایت بشردوستانه از نوار غزه است.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توانم تصور کنم که اوضاع نوار غزه از چیزی که الان هست، بدتر شود، گفت: باید از دستورات دیوان کیفری بین المللی به عنوان بالاترین نهاد قضایی در سازمان ملل تبعیت شود.
 
این مقام اروپایی افزود: مهم است که اسرائیل به اقدام خود در بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین پایان دهد تا از این طریق مانع از نابودی تشکیلات خودگردان شود.
 
بورل با تاکید بر اینکه ما نمی‌پذیریم که دولت نتانیاهو باعث خفقان مالی تشکیلات خودگردان فلسطین شود، گفت: استقرار ماموریت مرزی در رفح به حمایت مصر، اسرائیل و فلسطینی‌ها نیاز خواهد داشت.
 
امریکا پیش از این به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود ماموریت کمک مرزی اتحادیه اروپا (EUBAM) در رفح را احیا کند؛ ماموریتی که از سال ۲۰۰۷ میلادی عملیاتی نشده است.
 
گذرگاه رفح نقطه اصلی ورود کمک‌ها از سمت مصر است و از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل آن را از سمت غزه به دست گرفته، بسته شده است.
 
شهر رفح اکنون مورد حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و با وجود درخواست‌ها، انتقادات و همچنین فشارهای بین‌المللی اسرائيل همچنان عملیات نظامی خود را در این شهر که هزاران آوارگان فلسطینی در آن اسکان دارند، متوقف نکرده است.
نظرات بینندگان