arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۰: شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول ۴۶ نفر را از بین ۶۱۷ نفر پذیرفته؛ در مرحله دوم افراد واجد شرایط را اعلام می‌کند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: شوراى نگهبان اعلام کرد، در مرحله اول ۴۶ نفر از ۶۱۷ نفر را که براى انتخابات ریاست‌جمهورى نامزد شده بودند، پذیرفته‌اند و در مرحله دوم، از میان آن‌ها افراد واجد شرایط را اعلام مى‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۰: بعد از حذف آمریکا از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در چند روز پیش، دیروز از کمیسیون نظارت بر [قاچاق و سوءمصرف]مواد مخدر این سازمان هم حذف شده و این نشان خوبى از عدم رضایت کشور‌ها از رفتار آمریکاست؛ با اینکه بخش عمده‌اى از هزینه‌هاى این سازمان‌ها را مى‌پردازد و باعث تحقیر و نگرانى دولت آمریکا شده و گفته است، با اینکه در مذاکرات خصوصى، صاحبان آرا مى‌گویند که به نفع آمریکا رأى مى‌دهند، اما در عمل چنین نمى‌شود. متقابلاً آمریکا، مانع مطرح‌شدن ایران در مذاکرات پذیرش براى عضویت در سازمان تجارت جهانى [گات]شده؛ در دولت سازندگی این تقاضا داده شده بود و اکنون که نوبت طرح آن رسیده، آمریکا مانع شده است. 

بیشتر وقتم، به مطالعه دربارة اخلاص و ریا براى خطبه‌هاى جمعه و نیز گزارش دادگسترى تهران در مورد اتهامات ملى‌مذهبى‌ها و بولتن‌های دیگر گذشت. محمد لاهوتى، [داماد فاطی]آمد و گزارشى از وضع و کار نمایشگاه بین‌المللى داد. آنجا ساختمانى دارد که به غرفه‌داران اجاره مى‌دهد. پیام آقاى کمالى، معاون سابق وزارت اطلاعات در امور اقتصادى را آورد که با کمیته امداد، بر سر معاملات گذشته اختلاف دارند. 

شوراى نگهبان اعلام کرد، در مرحله اول ۴۶ نفر از ۶۱۷ نفر را که براى انتخابات ریاست‌جمهورى نامزد شده بودند، پذیرفته‌اند و در مرحله دوم، از میان آن‌ها افراد واجد شرایط را اعلام مى‌کنند. 

در آشوب وسیعى در مسابقه فوتبال در غنا ۲۰ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند؛ طرفداران دو تیم به جان هم افتاده‌اند.

نظرات بینندگان