arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۵ بهمن ۱۳۷۹: در جلسه خبرگان، دستغیب به خزعلی اعتراض کرد که چرا صحبت از پیام امام زمان می‌کنی

خاطرات هاشمی رفسنجانی: صبح و عصر [مجلس] خبرگان [رهبری]جلسه داشت. عمده وقت، صرف نطق‌های قبل از دستور و اصلاح آیین‌نامه شد. به اظهارات آقای مجید انصاری،[نماینده استان تهران در مجلس خبرگان]، در خصوص کمک در بودجه دولت به حوزه [علمیه] قم، انتقاد زیادی شد و بحث بر سر صحت یا عدم صحت کمک دولت به حوزه درگرفت. موافق کمک هستم و در مصاحبه‌ای با مجله حوزه هم گفته‌ام. آقای مجید انصاری، به گزارش هیأت تحقیق درباره رهبری، انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

۲۵ بهمن ۱۳۷۹: صبح و عصر [مجلس] خبرگان [رهبری]جلسه داشت. عمده وقت، صرف نطق‌های قبل از دستور و اصلاح آیین‌نامه شد. به اظهارات آقای مجید انصاری،[نماینده استان تهران در مجلس خبرگان]، در خصوص کمک در بودجه دولت به حوزه [علمیه] قم، انتقاد زیادی شد و بحث بر سر صحت یا عدم صحت کمک دولت به حوزه درگرفت. موافق کمک هستم و در مصاحبه‌ای با مجله حوزه هم گفته‌ام. آقای مجید انصاری، به گزارش هیأت تحقیق درباره رهبری، انتقاد کرد. گفت، رهبر را تا حد رییس یک گروه فرهنگی،تنزل داده‌اند و از نحوه استدلال به اعلمیت و مدیریت ایشان، ایرادگرفت. تعدادی از نمایندگان به نطق آقای سید علی‌ محمد دستغیب، [نماینده استان فارس]، اعتراض کردند.آقای دستغیب، به آقای [ابوالقاسم] خزعلی، [نماینده استان خراسان]، اعتراض کرده بود که چرا صحبت از پیام امام زمان(عج) می‌کنند و آقای خزعلی گفت، روزنامه‌ها حرف‌های او را تحریف کرده‌اندو آقای [سیدعلی‌اکبر] قریشی، نماینده ارومیه، آقای دستغیب را متهم کرد که می‌خواهد امام زمان را حذف کند.  

شب، خبرگان میهمان من بودند. آقای [عباس] کعبی، [نماینده استان خوزستان]، در سخنانی اوضاع کشور را بحرانی معرفی‌کرد و مدیریت دولت را ضعیف خواند. آقای مجید انصاری از دولت و مجلس دفاع کرد و سپس آقایان [محمد] یزدی، [نماینده استان تهران] و [احمد] خاتمی، [نماینده استان کرمان] و [میراکبر غفاری] قره‌باغ،[نماینده استان آذربایجان‌غربی] و [محمدعلی] موحدی‌کرمانی، [نماینده استان کرمان] و [علی‌اصغر] معصومی، [نماینده استان خراسان]، حرف‌های آقای انصاری را رد کردند. آقای [علی] مشکینی، [رییس مجلس خبرگان]، ضمن دعا، از وضع فرهنگی کشور انتقاد کرد. سپس من صحبت کردم و از وسعت حرکت‌های ضد دین و ضد انقلاب و نامساعد بودن فضای‌کشور برای سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه‌ها و مغزها، اظهار نگرانی‌ کردم و راه‌حل را در اتفاق و همدلی نیروهای انقلاب دانستم.  آقای [محسن] اراکی، [نماینده استان خوزستان]، از من خواست که حزب جمهوری اسلامی را احیا کنم.   

مجادله روسیه و اتحادیه اروپا با آمریکا، بر سر طرح و پاسخ ضد موشک و طرح جنگ ستارگان، ادامه دارد و می‌گویند، این اقدام آمریکا قراردادهای سالت ١و ٢  را بی‌اثر خواهد کرد.

نظرات بینندگان