arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

یادداشت‌های علم، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۸: خودکشی پسر فرزند مقام ارشد دربار

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح شرفیاب شدم... برنامه مسافرت مشهد و گرگان را به عرض رساندم. مذاکرات نفت امیدبخش است... خبر رسید پسر کوچک آتابای معاون انتظامی دربار که از نوکران صدیق و صمیمی شاه است خودکشی کرده خیلی متأثر شدیم امر فرمودند من فوراً به فرح آباد به محل حادثه بروم. رفتم. پیرمرد را خیلی افسرده دیدم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند. 

 سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۸: صبح شرفیاب شدم... برنامه مسافرت مشهد و گرگان را به عرض رساندم. مذاکرات نفت امیدبخش است... خبر رسید پسر کوچک آتابای معاون انتظامی دربار که از نوکران صدیق و صمیمی شاه است خودکشی کرده خیلی متأثر شدیم امر فرمودند من فوراً به فرح آباد به محل حادثه بروم. رفتم. پیرمرد را خیلی افسرده دیدم.

دیگر فرصت نشد برگردم و پیش شاهنشبروم شام خارج خوردم هیچ خوش نگذشت حالا نصف شب است منزل آمده می خوابم ولی یک آن از خیال دوست غافل نیستم. نمی دانم چه بکنم. روزی که من او را رنجاندم و فرستادم این شعر حافظ را فراموش کرده بودم:

میان عاشق و معشوق فرق بسیار است
چو یار ناز نماید، شما نیاز کنید

نظرات بینندگان