arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

دبیرکل جهاد اسلامی: تبادل اسرا تنها بر اساس قاعده «کل در مقابل کل» انجام خواهد شد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره مذاکرات آتی در قاهره پیرامون توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، تاکید کرد که هرگونه تبادل بر اساس قاعده «کل در مقابل کل» انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره مذاکرات آتی در قاهره پیرامون توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، تاکید کرد که هرگونه تبادل بر اساس قاعده «کل در مقابل کل» انجام خواهد شد.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره اعلام کرد: هیات ما در سفر خود به قاهره که به دعوت رسمی مصر انجام می‌شود، راه‌های توقف تجاوز و توافق برای تبادل اسرا را بررسی خواهد کرد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، النخاله گفت: ما با چشم اندازی روشن به قاهره خواهیم رفت و این چشم انداز شامل توقف تجاوز، خروج نیروهای دشمن از نوار غزه و بازسازی آن است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: هرگونه مبادله اسرا از طریق اصل «کل در مقابل کل» و در یک فرآیند سیاسی مورد توافق احزاب نماینده ملت فلسطین به رهبری حماس انجام می‌شود.

پیش از این خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای انجام مذاکراتی با محوریت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مصر می‌رود.

مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در ماه نوامبر میان دو طرف میانجی‌گری کردند و طی این مدت ۸۰ اسیر صهیونیست در مقابل ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند.

مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت درآورد که ۱۲۹ تن از آنها هنوز در غزه هستند.

حماس چند روز قبل بار دیگر بر موضعگیری‌اش تاکید و اعلام کرد، تا زمانی که جنگ علیه نوار غزه به شکل کامل متوقف نشود، وارد هیچ‌گونه مذاکره‌ای برای تبادل اسرا نخواهد شد و این مساله را به تمامی میانجی‌ها نیز ابلاغ کرده‌ است.

نظرات بینندگان