arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

شرکت آب: منابع آب کشور در حال حاضر محدودتر از همیشه است/ افت حجم مخازن سدها و خشک شدن تالاب‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است

همزمان با آغاز به‌کار همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام شد:منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: همزمان با آغاز به‌کار همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام شد:منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.

فعالیت همیاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای دومین سال پیاپی با حضور "محسن اردکانی" مدیرعامل آبفای تهران و شماری از معاونان و مدیران ستادی این شرکت با قرائت بیانیه‌ای آغاز شد.

متن کامل بیانیه همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران به شرح زیر است:

 منابع آب کشور عزیزمان ایران در حال حاضر محدودتر از همیشه است. کاهش بارندگی‌ها، افت حجم مخازن سدها، کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها نشان از شرایط سخت و بحرانی منابع آبی است.

در این شرایط در کنار اقدام‌های فنی و مهندسی در حال انجام، مهم‌ترین راه گذر از بحران آب، آگاه‌سازی و مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب است و برای مدیریت صحیح منابع آبی و حفظ آن با همکاری مردم به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

•ما همیاران آب در جهت اجرای استراتژی روابط عمومی، متعهد هستیم با شناسایی مشترکان بدمصرف و مراجعه حضوری و ترویج مصرف بهینه با هدف همراه کردن این مشترکان و ترغیب به رعایت الگوی مصرف با ارائه روش‌های صحیح مصرف بهینه اقدام کنیم.

•ما همیاران آب متعهد هستیم با شناسایی مشترکان پرمصرف که ماهانه بین ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب مصرف دارند و یا بعضا در اشتراک‌هایی از پمپ بدون مخزن استفاده می‌کند، اطلاعات و روش‌های صحیح را ارائه و مشاوره‌های لازم را به شهروندان اعلام کنیم.

•ما همیاران آب متعهدیم با همکاری مرکز ۱۲۲، اطلاعات رفتار‌های نامناسب مصرف را از شهروندان مسئولیت‌پذیر دریافت و ضمن مراجعه حضوری و اخذ تعهد‌های کتبی از مصرف‌کنندگان مصادیق بدمصرفی و شستشوی فرش، معابر، خودرو، و ... تذکرات مناسب فرهنگی و اخلاق‌مدارانه را به این دسته از شهروندان اعلام کنیم.

•ما همیاران آب متعهد هستیم به مجموعه‌های در حال ساخت‌وساز مراجعه کرده و لزوم رعایت قانون مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان را تذکر داده و پرهیز از مصرف آب شرب برای ساخت‌و‌ساز را به صورت مکتوب اعلام کنیم.

•ما همیاران آب متعهد هستیم در توصیه‌های فرهنگی به مشترکان نهایت تلاش خود برای ترغیب آنان در استفاده از ابزارآلات کاهنده مصرف و روش‌های بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز، باغچه‌ها، گلدان‌های آپارتمانی و ... با آب خاکستری را بکار گیریم.

•ما همیاران آب در تلاشیم تا با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم برای رعایت الگوی مصرف و جلب مشارکت مردمی در تحقق اصلاح الگوی مصرف آب را انتقال دهیم.

•پیرو فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم: وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ؛ ما زنده به آبیم و شرعا و عرفا و قانونا متعهد و موظفیم در جهت حفاظت و مراقبت از آب این کالای بی‌بدیل و فراتر از اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری‌های مالی و مادی از لحظه‌ای تلاش فروگذار و غفلت نکنیم.

• ما همیاران آب در سالگرد یک‌سالگی حرکت این کاروان پرامید در شهر و استان حساس به آب تهران، به پشتوانه و پشتیبانی گروهی از فعالان اجتماعی مسئولیت‌پذیر، پرشتاب‌تر از مسیر طی شده، امیدوار به همراهی و همیاری همه شهروندان دلسوز در تداوم این پویش و خیزش زندگی‌بخش و ثروت‌آفرین هستیم.

نظرات بینندگان