arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲؛ از تاکید معاون رئیسی بر حمایت از جریان‌های انقلابی حوره استارتاپ‌ها تا تعطیل شدن زندان رجایی شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

زندان رجایی شهر تعطیل شد
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد زندان رجایی شهر در کرج به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد. بر این اساس تا روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و تا حال امروز شنبه ۱۴ مرداد تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد. 

۸۷ هزار تماس گرمازدگی با اورژانس تهران
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، از ثبت بیش از ۸۷ هزار تماس شهروندان تهرانی با اورژانس ۱۱۵  از ۱ تا ۱۳ مرداد خبر داد که دچار گرمازدگی شده بودند. 

وزیر صمت: خودروها را ما تعیین قیمت نمی‌کنیم
وزیر صمت درباره قیمت خودروهای مونتاژی گفت: ما تعیین قیمت نمی‌کنیم، خودروها بر اساس قواعدی تعیین قیمت می‌شوند. او درباره وعده شورای رقابت برای اصلاح و کاهش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: شورای رقابت زیر نظر ما نیست. ما عضو داریم اما تحت نظارت ما نیست. آنچه که واقعیت است این است که همه چیز باید به سمت بازار برود. ما داریم به سمت اقتصاد بازار حرکت می‌کنیم.

مهاجرت سازنده برنامه «ایرانگرد»؟
تسنیم نوشت: جواد قارایی مستندساز و سازنده سریال پرمخاطب مستند ایرانگرد به دعوت مسولان عمانی به این کشور مهاجرت کرد تا برای تبلیغ و گسترش گردشگری عمان فعالیت کند. اما خود او به تسنیم گفت: دیشب بازگشته و مهاجرت نکرده‌ام، اما مدتی است احساس می‌کنم حمایت‌ها به ویژه حمایت وزارت گردشگری و سازمان صدا و سیما از ساخت مستند‌هایی درباره ایران کم شده است. او گفت که در سفر عمان پروپوزالی ارایه داده تا کار را آغاز کنند. با این حال او با تاکید بر اینکه اصلا به دنبال مهاجرت از ایران نیست تاکید کرد: باز هم می‌گویم اولویت من ایران است و اگر از طرح‌های من مثل ایرانگرد کوچک، ایرانگرد و سفر به سرزمین‌رویا‌ها حمایت شود، اولویت من کار و خدمت به ایران جان است. این سفر برایم کاری بود.

ارائه زمین به هر ایرانی متقاضی زندگی در ابوموسی
ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی گفت: پیشنهادهایی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود. 

اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم وارد کشور می‌شد به ۹۰ هزار تومان هم نمی‌رسید
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست خبری گفت: در حال حاضر سیاست جدید بانک مرکزی تخصیص ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که این همان ارز ترجیحی است. او افزود: اگر مرغ به نرخ ۱.۵ دلار وارد کشور شود با همین ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان باید به قیمت حدود ۴۰ هزار تومان به مردم داده شود، اما از دی‌ماه سال گذشته با تخصیص این ارز مرغ با میانگین ۹۰ هزار تومان توزیع شده است و مردم خریداری می‌کنند. 

احمد خاتمی: دشمن می‌خواهد بی‌حجابی را عادی‌سازی کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی القای شبهه غلط می‌کنند، گفت: بی‌حجابی گناه محض است در حالی که مردم باید حرمت امام حسین(ع) را نگه دارند و از این رو باید از عادی‌سازی جلوگیری کرد. وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم گناه را عادی‌سازی نکنند، تصریح کرد: دشمن سعی دارد ولایت‌مداری را کمرنگ کند و از این رو می‌خواهند القا کنند ولی فقیه یک رهبری همانند سایر رهبران است در حالی که ولایت فقیه نائب امام زمان(عج) است و صرفا یک رهبر سیاسی نیست‌.

طرح تاسیس سازمان اطلاعات قوه قضائیه در دستور کار مجلس
طرح تأسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، طرح یک‌فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از دیگر طرح‌های در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. 

حمله روزنامه رسمی دولت به سجادی
روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «خداحافظی با وزیر اشتباهی» به انتقاد از عملکرد حمید سجادی وزیر سابق ورزش وجوانان پرداخت و نوشت: حمید سجادی یکی از عجیب ترین وزیران ورزش و جوانان تاریخ ایران بود. وزیری که از روز اول تنها شاخصه برجسته اش داشتن عکس با شورت ورزشی بود و این که از جنس ورزش است. شاید هم بود اما آن بعدی از ورزش که مدیرانش دلخوش به نشستن روی یک صندلی هستند و سال های سال کاری از پیش نمی برند. 

اکبر طبری به اوین بازگردانده شد
قوه قضاییه می‌گوید اکبر طبری برای گذراندن دوازده سال و نیم حبس به زندان اوین بازگردانده شده است. مرکز رسانه این قوه اعلام کرده است که «اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز داراست که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی هستند، اما با صدور حکم دوازده و نیم سال حبس و تایید آن در دیوان عالی کشور او باید این مجازات را تحمل کند که امروز ۱۴ مرداد ماه برای تحمل دوران حبس به زندان اوین بازگردانده شد.» 

تاکید رئیسی بر اولویت‌بخشی دستگاه‌ها به قانون حجاب
رئیس جمهور گفت: حضور منظم و همراه با ایده مسئولان ارشد دستگاه‌ها در جلسات شورا و اولویت‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اداری در خصوص قانون عفاف و حجاب، دیگر اولویت شورای اجتماعی کشور است. 

سامانه یکپارچه برای فروش محصولات کرمان خودرو باز شد
مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: شرکت کرمان موتور برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته است، امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است. 

قطع دست پسربچه ۹ ساله در پله برقی مترو علی‌آباد تهران
در پی بروز حادثه برای یک کودک در پل عابر پیاده مکانیزه تختی در منطقه ۱۶ تهران، سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد: حادثه به‌وجود آمده، بر اثر بی‌احتیاطی کودک و والدین آن به دلیل نشستن کودک بر روی پله برقی و بی‌توجهی به علائم هشدار دهنده بوده است. این در حالی است که در صورتی که سیستم ایمنی خاموشی پله برقی به موقع فعال نمی‌شد، ممکن بود حادثه دلخراش‌تری پیش آید. 

تاکید معاون رئیسی بر حمایت از جریان‌های انقلابی حوره استارتاپ ها
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور می گوید برخی از شرکت‌های اکوسیستم استارتاپی ناهنجاری‌های جدی فرهنگی دارند و راه‌حل، حمایت از جریان‌های اصیل انقلابی برای رقابت با آن‌هاست. 

 

نظرات بینندگان