arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

آیا بعد از بوتاکس پوست شل می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوتاکس از جمله روش های کم تهاجمی است که با هدف رفع چین و چروک و جوانسازی پوست انجام می شود. این روش طی سال های اخیر با محبوبیت و پیشرفتی قابل توجه در صنعت زیبایی همراه بوده است. با این وجود روز به روز بر نگرانی دوستداران زیبایی در خصوص عوارض ناشی از بوتاکس افزوده می شود. در حقیقت بیشترین دغدغه افراد در مراجعه به کلینیک های زیبایی این است که آیا بعد از بوتاکس پوست شل می شود؟ آیا با از بین رفتن اثرات تزریق، شاهد افتادگی پوست بعد از بوتاکس خواهیم بود؟ به عبارت دیگر، بیشتر مراجعین می خواهند بدانند که آیا تزریق بوتاکس به از بین بردن چین و چروک ها کمک می کند و یا با مرور زمان روند پیری را افزایش می دهد؟ در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، فرایند پیری زودرس چگونه اتفاق می افتد؟

آیا بعد از بوتاکس پوست شل می شود؟

بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که تزریق مکرر بوتاکس ممکن است پوست را نازک کند و با تأثیرات منفی بر پوست و ظاهر همراه باشد. در واقع اگر برای سؤالاتی از این قبیل به دنبال پاسخی مناسب می باشید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اگر می خواهید درباره بوتاکس اطلاعات بیشتر کسب کنید، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید. 

هزینه بوتاکس 

آیا امکان افتادگی پوست بعد از بوتاکس وجود دارد؟

در بسیاری از موارد پیش از تزریق بوتاکس این موضوع ذهن افراد را به خود مشغول می دارد که افتادگی پوست بعد از بوتاکس چگونه اتفاق می افتد؟ به بیان دیگر آیا تزریق بوتاکس به شل شدن پوست منجر می شود؟ در پاسخ به این سؤال می توان گفت که بوتاکس به رفع چین و چروک و جوانسازی پوست کمک می کند و همین موضوع موجب رضایت خاطر مراجعین خواهد شد. به طور کلی بیشتر افراد به منظور رفع چین و چروک های پنجه کلاغی، خط اخم، خط خنده و ... از بوتاکس استفاده می کنند. در حقیقت افراد به این دلیل از بوتاکس استفاده می کنند که مشکل افتادگی و شل شدگی پوست خود را برطرف سازند.

به خاطر داشته باشید که گذشت زمان می تواند اثرات تزریق بوتاکس را از بین ببرد و برای حفظ حالت اولیه نیاز به تزریق مجدد این سم وجود دارد. به همین خاطر می بایست هر 6 ماه یک بار نسبت به تزریق بوتاکس اقدام کنید تا مانع بازگشت چین و چروک ها شوید. در واقع بعد از چند جلسه تزریق شاهد ماندگاری اثرات بوتاکس بر پوست خود خواهید بود. بنابراین توصیه می کنیم که گوش به شایعات نسپارید و آرامش خود را حفظ کنید، چرا که افتادگی پوست بعد از بوتاکس به ندرت اتفاق می افتد.

با این حال مطالعات اخیر نشان دهنده این واقعیت است که تزریق بوتاکس منجر به تسریع روند تجزیه استخوان ها می شود. همین امر با گذشت زمان به شل شدگی و افتادگی پوست بعد از بوتاکس می انجامد. متأسفانه پیشرفت بوتاکس در صنعت زیبایی با نادیده انگاشتن عوارض این روش همراه است. هرچند متخصصان مجرب در حوزه زیبایی، به درستی از عوارض احتمالی بوتاکس آگاه می باشند. در ادامه به مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد.

تزریق بوتاکس در دراز مدت با چه عوارضی همراه است؟

با وجود مزایایی که تزریق بوتاکس دارد، همانند دیگر روش ها خالی از عوارض نمی باشد. خوب است بدانید که برای جلوگیری از عوارض این روش دستورالعمل های بسیاری وجود دارد که در صورت رعایت آن ها این عوارض به حداقل خواهد رسید. تحقیقات مختلف نشان داده نیمی از عوارض تزریق بوتاکس نتیجه عدم رعایت مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل می باشد.

تغییر بافت پوست بر اثر تزریق بوتاکس

پیش از پرداختن به این مورد، باید خاطر نشان ساخت که این عارضه ثابت نبوده و تنها در برخی موارد اتفاق می افتد. در حقیقت گاهی تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی با تغییر رنگ پوست و فرورفتگی بافت پوست همراه است. شایان ذکر است که این مشکل به راحتی قابل درمان بوده و در صورت پرهیز از تزریق طولانی مدت و تغییر الگوی تزریق، قابل پیشگیری است.

کوچک شدن اندازه چشم بعد از بوتاکس

همان طور که می دانید بوتاکس روشی عالی برای جوانسازی پوست و زیبایی صورت بوده و به چشم ها جلوه ای شاداب و زیبا می بخشد. با این وجود چنانچه تزریق بوتاکس بسیار پایین تر از خط پیشانی انجام شود، موجب افتادگی پلک ها شده و در نتیجه چشم ها از حالت طبیعی کوچک تر به نظر می رسند.

تزریق بوتاکس به نازک شدن پوست می انجامد

متأسفانه بسیاری از افراد بعد از سال ها تزریق بوتاکس، از نازک شدن پوست خود شکایت می کنند. اصلی ترین دلیل نازک شدن پوست بعد از بوتاکس، قرار گرفتن رگ های زیر پوست میان نواحی مورد تزریق می باشد. البته نازک شدن پوست رایج ترین عارضه تزریق بوتاکس نمی باشد و این مشکل بیشتر برای افرادی به وجود می آید که در سنین کمتر از 20 سال اقدام به تزریق بوتاکس می نمایند. به خاطر داشته باشید که اگر تزریق بوتاکس پیشانی در سنین کمتر از 29 سالگی انجام شود، به تضعیف ماهیچه های پیشانی و نازک شدن پوست این ناحیه منجر خواهد شد. در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که تزریق بوتاکس به افتادگی ابروها و پلک ها منجر شده و ادامه تزریق را با دشواری همراه می سازد.

افتادگی پلک

در گذشته یکی از شایع ترین عوارض تزریق بوتاکس، افتادگی پلک بود. در حال حاضر نیز این مشکل برای افرادی که تزریق را در مراکز غیر معتبر و غیر درمانی انجام می دهند، به فراوانی قابل مشاهده است. در حقیقت هنگامی که تزریق بوتاکس به شکلی نادرست و ناشیانه صورت بگیرد، عضلات بالای پلک شل شده و منجر به افتادگی پلک ها می شود. خوب است بدانید که معمولا این مشکل 15 روز بعد از تزریق دیده می شود و بهبودی آن چیزی نزدیک به 8 هفته زمان می برد. برای جلوگیری از وقوع این عارضه، بهتر است بعد از تزریق از ماساژ دادن و دست زدن به محل تزریق اجتناب کنید. هم چنین به منظور تثبیت بوتاکس، عضلات صورت را به مدت 2 ساعت تمرین دهید. با این عمل سرعت جذب بوتاکس افزایش یافته و شاهد حرکت ژل به سایر نواحی نخواهیم بود.

جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس

بهتر است به منظور جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس، دستورالعمل هایی را رعایت کنید تا وقوع این عارضه را به حداقل ممکن برسانید.

1.یکی از عوارض شایع تزریق بوتاکس، کبودی و تورم می باشد. چنانچه شاهد تورم بیش از حد در نواحی تزریق بودید، می توانید از کمپرس یخ و کیسه آب سرد استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که در این شرایط پوست شما کاملا بی حس است. به همین خاطر حواس تان به زمان استفاده از کمپرس یخ و کیسه آب سرد باشد؛ زیرا می تواند بروز عوارض احتمالی را به حداکثر برساند.

2.از دست زدن و مالش محل تزریق جدا خودداری کنید، زیرا این عمل موجب حرکت ژل در زیر پوست شده و به افتادگی پوست بعد از بوتاکس منجر می شود. به همین خاطر تحت هیچ شرایطی محل تزریق را ماساژ ندهید.

3.به جرأت می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل افتادگی پوست بعد از بوتاکس، تزریق ژل در مراکز غیر معتبر و غیر تخصصی می باشد. همواره در انتخاب مرکز مناسب دقت کنید، چرا که اگر تزریق بوتاکس توسط افرادی غیر متخصص و نابلد صورت بگیرد، علاوه بر شل شدن پوست، به عوارض غیر قابل جبرانی می انجامد. به همین خاطر بهتر است مرکزی معتبر یا کلینیکی متخصص با کادری مجرب را انتخاب کنید تا عوارض احتمالی تزریق را حداقل برسانید.

 

نظرات بینندگان