arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۱۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۱

مقام ورزشی ایران برای سفر به لندن حاضر به انگشت نگاری شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشرق نوشت: تا شروع رقابت های المپیک لندن زمان زیادی باقی نمانده است. در این بین، قانون خاص دولت انگلیس در انگشت نگاری از تمامی اشخاصی که برای حضور در این رویداد بین المللی وارد این کشور می شوند، موجب اعتراضاتی شده است.

براساس تصویب دولت انگلیس، تمامی اشخاص (بدون توجه به جایگاه حوقی که دارند) بایستی انگشت نگاری شوند. این قاعده درباره روسای جمهوری و روسای کمیته المپیک کشورها نیز اجرا خواهد شد. البته استثنای این قاعده تشخیص کشور میزبان این دیدارها است.

در همین راستا، یک مقام ورزشی که روزهای آخر حضور خود را پشت سر می گذارد، اقدام به دریافت روادید این کشور که در قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، کرده. نکته قابل توجه این است که انگشت نگاری برای این منظور را بدون هماهنگی با مقامات مسئول انجام داده است.

همین موضوع با واکنش مقامات مربوطه مواجه شده است. البته، درباره این مقام و دوران حضورش در ورزش حواشی جدی و ابهاماتی وجود دارد که موجب گمانه زنی هایی شده است.

به نظر می رسد در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و انگلیس در شرایط سیاسی تنش آمیزی قرار دارند، بایستی در این زمینه تصمیمات با دقت بیشتری گرفته شود. البته، این به معنای بی توجهی به عرف و شرایط المپیک نیست؛ اما چنین اقداماتی با تلقی هایی مواجه شده و موجب کاهش اعتبار نظام در عرصه های بین المللی می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ایزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
2
بابا شما چقدر بخیلید. بزارید تو این وانفسای گرونی ها که کمر مردم رو شکونده و اونها رو به آخ و اوخ رسونده! ایشون هم از مواهب عرضه شده توسط دولت خدمت گذار بهره ای ببرند دیگه!!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
1
حالا بیا تصاویر زنان خیابانی رو نشون بده.جیگر داری اسم این مقام رو بگو.حالا که این مقام کاری که به نظر همه مشکل داره رو انجام داده چرا اسم نمیبری.هان،هااااان
انتخاب تو حتی جیگر چاپ نظر من بیننده رو نداری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
2
بابا هوای لندن رو بچسب . بی خیال !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
1
اگر از همه انگشت نگاري مي كنند چه عيبي دارد. مشكل وقتي است كه فقط از ما انگشت نگاري بكنند كه نوعي توهين به عمل مي آيد
نظرات بینندگان