arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

سئو، آخرین فرصت برای نجات کسب و کار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سئو، آخرین فرصت برای نجات کسب و کار

اگر می‌خواهید برای گسترش کسب‌وکار خود تلاش کنید و در این مسیر به سراغ طراحی و سئو سایت نرفته‌اید، باید به شما هشدار جدی داد! چرا که قدم به قدم از گسترش کسب‌وکارتان به جای نزدیک‌تر شدن، دور می‌شوید. سئو و بهینه‌سازی سایت، آخرین فرصت برای نجات کسب و کار و رسیدن به کسب درآمد به حساب می‌آید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که هدف از انجام سئو سایت چیست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تأثیر فعالیت های سئو در رشد کسب‌وکار شما

هدف از سئو بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو است تا بتوان با افزایش ورودی‌های هدفمند، میزان فروش را افزایش داد. برای آن که بتوان به این‌چنین تأثیری از سئو سایت رسید، باید در نتایج جستجوی گوگل به رتبه و جایگاهی برتر دست پیدا کرد.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما شما با کمی درایت می‌توانید به این نتیجه دست‌یابید. کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید.

این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. اما چرا باید فعالیت‌هایی را برای سئو سایت انجام داد؟

با سئو سایت از رقبا عقب نمانید!

باید بدانید که امروزه برای تمامی کسب‌وکارها در همهٔ زمینه‌ها، فرایند سئو و بهینه‌سازی انجام می‌شود. چرا که با انجام‌دادن این فرایند، می‌توان بازدید از سایت توسط کاربران را افزایش داد. در ادامهٔ این مسیر، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان و میزان فروش محصول و کالا، همچنین ارائه خدمات نیز افزایش میابد؛ بنابراین می‌توان گفت که برای آن که از رقبای کسب‌وکارتان عقب نمانید و بتوانید از آن‌ها پیشی بگیرید، باید به دنبال سئو و بهینه‌سازی برای سایت خودتان باشید.

از این طریق می‌توانید سهم بسیاری از بازار کسب‌وکارتان را از آن خود کنید و به رتبه یک بازار تبدیل شوید. اما اگر به رتبه یک جستجوهای گوگل برسید، درواقع به چه مواردی دست پیدا کرده‌اید؟

سئو، آخرین فرصت برای نجات کسب و کار

مزایای سئو در دیده شدن کسب و کار شما

با استفاده از بهینه‌سازی سایت می‌توانید بازدید سایت خود را چندبرابر کرده و اعتماد مخاطب را جلب کنید. اینکه با کلمات سرچ شده سایت شما در بین نتایج گوگل نمایش داده شود از هر تبلیغ دیگری بهتر است و می‌توانید با قیمت سئو به‌صرفه و بدون هزینه گزاف تبلیغاتی، مخاطبان بهتری را برای سایت خود جذب کنید. حال این افزایش بازدید نتیجه متفاوتی را باتوجه‌به نوع عملکرد هر وب‌سایت به همراه خواهد داشت:

مزیت اول | افراد در جستجوی گوگل به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.

آمار بسیار بالایی است اما جالب است بدانید که بیش از ۲ میلیارد نفر در فضای اینترنت همواره آنلاین هستند. ۹۳ درصد از فعالیت‌های آنلاین از موتورهای جستجو آغاز می‌شود. ۴۰ هزار جستجو در ثانیه و ۳.۵ میلیارد جستجو در روز انجام می‌شود؛ بنابراین مطابق این آمارهای عجیب‌وغریب و سرسام‌آور، میلیون‌ها فرصت برای کسب‌وکار شما وجود دارد.

یکی از مزایای سئو این است که مشتریان و کاربران شما هر روز و به دلایل مختلفی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند و این فرصتی است که می‌بایست آن را غنیمت بشمرید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

برای وضوح این مسئله یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید، درصورتی‌که لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنا است که میزان بازدید‌کننده و ترافیک سایت شما پایین است. درحالی‌که بسیاری از سایت‌ها در تلاش هستند تا از هر شگردی برای سئو و نزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده کنند.

در نهایت، سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت.

مزیت دوم | احتمال تبدیل کاربران به مشتری سایت زیاد است.

می‌توان گفت که از طریق سئو برای سایت ترافیک بسیاری ایجاد می‌شود. این موضوع به آن معنا است که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند و افزایش بازدید از سایت درواقع معادل افزایش تبدیل کاربران به مشتری است.

 با استفاده از تثبیت موقعیت خودتان در موتورهای جستجو، می‌توانید موقعیت‌های بیشتری برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. در واقع سئو تلاش می‌کند تا بازدید وب‌سایت شما به‌صورت هدفمند افزایش یابد و هنگامی که کاربر وارد صفحهٔ شما شد، همان کاری را انجام دهد که شما پیش‌ازاین برای آنها طراحی کرده بودید.

مزیت سوم | فروش محصول و ارائه خدمات شما افزایش پیدا می کند.

افزایش فروش یک کسب‌وکار آنلاین چه به‌صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روش‌های دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهم‌ترین اثرات سئو وب‌سایت خواهد بود. سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایت‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود.

در نتیجه اغلب صاحبان وب‌سایت‌ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال می‌کنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه می‌کنند و برنامه‌ای بلندمدت دارند.  اگر یک محصول قابل‌اعتماد برای مشتری داشته باشید،

به‌طورقطع، سئو سایت می‌تواند منجر به افزایش فروش و سبقت از رقبایتان شود. شما می‌بایستی بر روی بهترین استراتژی‌های سئو سایت سرمایه‌گذاری کنید تا از مزایای سئو بهره‌مند شوید. با داشتن یک کمپین حرفه‌ای سئو، کسب‌وکار شما بر روی افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری قدم خواهد گذاشت.

مزیت چهارم | اعتبار کسب‌وکار و برند شما افزایش می یابد.

انجام خدمات سئو سایت در مرحله اول باعث افزایش بازدید سایت می‌شود و در مرحله دوم باعث افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری می‌شود. همچنین در ادامهٔ این مسیر، سئو سایت در مرحله سوم باعث افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات می‌شود که این به آن معناست که کسب درآمد و سود در کسب‌وکار افزایش میابد.

اما در مرحله آخر، انجام فرایند سئو سایت سبب افزایش اعتبار و ارزش یک کسب‌وکار می‌شود. افزایش اعتبار به معنای آن است که یک بیزینس به یک برند معتبر تبدیل شود که در هر زمانی مشتریان ثابت خودش را داشته باشد؛ بنابراین می‌توان گفت که با سئو سایت، آخرین فرصت استثنائی یا شانس قطعی است که برای گسترش کسب‌وکار شما وجود دارد.

سخن آخر

سئو سایت فرایندی است که برای بهینه‌سازی یک سایت انجام می‌شود، تا آن سایت بیشتر توسط کاربران دیده شود و ازاین‌جهت کاربران اینترنتی به مشتری‌های ثابت و وفادار تبدیل شوند؛ بنابراین کاربرد سئو در جذب مخاطبین هدف و مشتریان است که سبب افزایش فروش محصولات و افزایش ارائه خدمات می‌شود. باید دقت کرد که با افزایش بازدید و فروش، یک کسب‌وکار گسترش میابد و همچنین کسب درآمد و سود آن افزایش میابد.

منبع: نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

نظرات بینندگان