arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

در صورت احیای برجام شرکت‌های آمریکایی امکان حضور در ایران را خواهند داشت؟ / سخنگوی وزارت خارجه: توافق صرفا ناظر بر بستن پرونده ادعای هسته‌ای است؛ درمورد ارتباطات دوجانبه ایران و آمریکا نخواهد بود

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره این که اگر برجام احیا شود آیا شرکت های آمریکایی امکان حضور در ایران را خواهند داشت؟ اظهار داشت: توافق برجام و توافقی که احتمال می‌رود در آینده شکل بگیرد تنظیم کننده روابط دوجانبه ایران و دولت آمریکا نیست بلکه حل و فصل کنند بحران تصنعی و غیرضروری است که در ارتباط با فعالیت‌های هسته ای ایران با اهداف و انگیزه های سیاسی باز شده و تاکنون این پرونده مفتوح باقیمانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه)‌ ۱۴ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش انتخاب، کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره این که اگر برجام احیا شود آیا شرکت های آمریکایی امکان حضور در ایران را خواهند داشت؟ اظهار داشت: توافق برجام و توافقی که احتمال می‌رود در آینده شکل بگیرد تنظیم کننده روابط دوجانبه ایران و دولت آمریکا نیست بلکه حل و فصل کنند بحران تصنعی و غیرضروری است که در ارتباط با فعالیت‌های هسته ای ایران با اهداف و انگیزه های سیاسی باز شده و تاکنون این پرونده مفتوح باقیمانده است.

وی افزود: موضوع توافق برجام و مذاکراتی که غیرمستقیم از سوی مذاکره کننده اتحادیه اروپا و با واسه آن با آمریکا برقرار است صرفا ناظر بر بستن پرونده ادعای هسته ای ایران است و ناظر بر ارتباطات دوجانبه ایران و آمریکا نخواهد بود.

نظرات بینندگان