پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : علیرضا داودنژاد تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص اظهارات اخیر علی مطهری گفت: حرف هایی که ما میزنیم معنای اجتماعی خودش را در متن شرایطی که به سر میبریم معلوم می کند هر نوع انتقاد و حمله به سینمای ایران معنای اصلی آن را متناسب با ظرف زمانی و تاریخی که در آن به سر میبریم ایجاد میکند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی گفت: حرف هایی که ما میزنیم معنای اجتماعی خودش را در متن شرایطی که به سر میبریم معلوم می کند هر نوع انتقاد و حمله به سینمای ایران معنای اصلی آن را متناسب با ظرف زمانی و تاریخی که در آن به سر میبریم ایجاد میکند.
وی گفت: ما در شرایطی هستیم که ده ها میلیون مخاطب فارسی زبان در داخل و خارج توسط ماهواره ها و شبکه های سرقت قاچاق فیلم به تاراج رفتند.
داودنژاد گفت: فیلم هایی مثل "آتشکار" چند مخاطب دارد بیش از یک میلیون نفر؟! این گونه فیلم ها را با شبکه های فارسی وان در یک ترازو قرار دادن به جای آن که حکایت از احساس مسئولیت و درک شرایط باشد حکایت از سیاسی کاری دارد.
وی گفت: علی مطهری به دلیل اینکه فرزند یک دانشمند محترم است در بین مردم جایگاه خاصی دارد پدر ایشان هم به دلیل محبوبیتی که نزد امام داشت در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد همان امام میگوید بدترین فیلم ایرانی از بهترین فیلم خارجی بهتر است.
وی گفت: چرا در دنیای امروز پایگاه های هنری و رسانه ای به تدریج جای پایگاه های موشکی را در تاثیرگذاری بر ملت ها تسخیر میکند اگر موشک ها با تهدید اموال و بدن های کاربرد پیدا میکند نظامات هنری و رسانه ای به طور مستقیم بر چشم و گوش و قلب مردمان اثر میگذارند و تصمیم سازی میکنند.
داودنژاد با بیان اینکه نظامات هنری و رسانه ای که متکی به هنرهای بیداری و شنیداری هستند دانش بنیادی آن ها را دانایی سینمایی ایجاد میکند، گفت: اگر غنی سازی اورانیوم در پشبرد تسلیحات نظامی و گسترش وحشت در جهان سهم بنیادی دارد در نظامات رسانه ای ارزش دانایی سینمایی هم پایهی دانش غنی سازی اورانیوم در فیزیک و تسلیحات نظامی است.
وی گفت: امروز هر کسی به راحتی میتواند مشاهده کند که آمریکا نقش مهمی از نفوذ خود را در نقاط مختلف دنیا مدیون تولید آثار بیداری و شنیداری است در چنین شرایط تاریخی است که جمله امام معنا پیدا میکند او فهمیده بود که دنیای امروز دنیایی نیست که تعیین کننده ترین تاثیر را موشک ها داشته باشند او فهمیده بود که روزگار معاصر بیش از هر چیز تحت تاثیر افکار عمومی است که این افکار تحت تاثیر نظامات هنری و رسانه ای قرار دارند.
وی در پایان گفت: در این شرایط کدام گرایش مسئول تحقیر، توهین، سرکوب و بهانه گیری از سینمای ایران است این کدام گرایش است که بیش از آنکه از گسترش کانال های ماهواره ای و شبکه های قاچاق فیلم خارجی و سرقت فیلم های ایرانی نگران باشد نگران اندک فیلم های ایرانی است که در سال تولید می شود و با این گرایش سازگار نیست و به راحتی آن ها را بهانه قرار داده برای آنکه سینمای ایران و نهایتاً دانایی سینمایی را در این کشور نابود کند این گرایش آب به کدام آسیاب می ریزد، دست مریزاد آقای مطهری