arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

کره‌شمالی: دومین موشک «مافوق‌ صوت» خود را با موفقیت آزمایش کردیم / این موشک به طور دقیق به هدف تعیین شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری برخورد کرد

خبرگزاری رسمی پیونگ‌یانگ امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، کره‌شمالی روز چهارشنبه یک موشک مافوق صوت آزمایش کرد که ۷۰۰ کیلومتر به پرواز درآمد و بدون خطا به هدف اصابت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره‌شمالی: دومین موشک «مافوق‌ صوت» خود را با موفقیت آزمایش کردیم / این موشک به طور دقیق به هدف تعیین شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری برخورد کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی می گوید ارتش این کشور روز چهارشنبه یک فروند موشک مافوق صوت را آزمایش کرد که اولین آزمایش موشکی مهم این کشور در سال جاری بوده است.

به گزارش «انتخاب»، این خبرگزاری می گوید موشک جدید به طور دقیق به هدف تعیین شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری نقطه پرتاب برخورد کرد.

این دومین آزمایش موشک مافوق صوت این کشور است. در ماه سپتامبر سال گذشته کره شمالی برای اولین بار از ساخت و آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد.

در مقایسه با موشک‌های بالستیک متعارف، این نوع موشک با سرعت به مراتب بیشتری حرکت می‌کند و شناسایی و ردگیری آن توسط شبکه دفاع ضد موشکی دشوارتر است.

با آزمایش موشک مافوق صوت، کره شمالی به معدود کشورهایی از جمله ایالات متحده و چین می‌پیوندند که به فناوری ساخت چنین موشک‌هایی دست یافته‌اند.

پرتاب موشک اخیر نخست توسط گارد ساحلی ژاپن در اوایل روز چهارشنبه گزارش شد و پس از آن منابع نظامی و خبری کره جنوبی پرتاب موشک را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، در آزمایش روز چهارشنبه، کلاهک خزنده مافوق صوت موشک از موتور پرتاب جدا شد و پس از مانور جانبی به طول ۱۲۰ کیلومتر، به طور دقیق  به هدف از پیش تعیین شده در فاصله ۷۰۰کیلومتری نقطه پرتاب اصابت کرد.

در این پرتاب مولفه‌هایی مانند دقت کنترل پرواز و توانایی عملیاتی موشک در زمستان هم آزمایش و تایید شد.

نظرات بینندگان