arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

افزایش ۱۰.۸ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱

تحقیقات نشان می‌دهد حوزه جهانی گوشی‌های هوشمند علیرغم محدودیت عرضه، اختلال در تولید، کمبود قطعات، تعطیلی کارخانه‌ها و تعطیلی مشاغل خرده فروشی، رشد دو رقمی را نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات نشان می‌دهد حوزه جهانی گوشی‌های هوشمند علیرغم محدودیت عرضه، اختلال در تولید، کمبود قطعات، تعطیلی کارخانه‌ها و تعطیلی مشاغل خرده فروشی، رشد دو رقمی را نشان می‌دهد.

  
به گزارش سرویس آی تی از فناوری انتخاب به نقل از  Computer Weekly، در نتایج فوق العاده سه ماهه منتهی به ۲۶ ژوئن ۲۰۲۱، اپل، فروش ۳۹.۵۷ میلیارد دلار آیفون را گزارش کرد که نسبت به سال قبل ۴۹.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و بر اساس تحقیقات جدید گارتنر، این رشد بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند جهانی منعکس شده است.

به روز رسانی اطلاعات سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، شامل ۳۲۸.۸ میلیون فروش جهانی گوشی‌های هوشمند است که نسبت به سال قبل ۱۰.۸ افزایش داشته است. آنشول گوپتا، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر می‌گوید: "تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در این سه ماه همچنان قوی بود، زیرا خریداران مشخصات بالاتر و تجربه بهتر کاربری را ترجیح می‌دادند. افزایش تقاضا از سال ۲۰۲۰ همچنان برای تولید کنندگان جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ مزیت ایجاد می‌کند. "

این رشد، علیرغم محدودیت در عرضه، عمدتا به دلیل اختلال در تولید و کمبود قطعات، که توسط اپل در بخش اول سال ۲۰۲۰ تجربه شد، ایجاد شد. این مشکلات شامل تعطیلی کارخانه در هند و ویتنام به دلیل موج دوم کرونا، تعطیلی مشاغل خرده فروشی و محدودیت در تحویل آنلاین که بر فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم پس از شروع قوی تا سال ۲۰۲۱ تأثیر منفی گذاشت.

از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که مناطق با نفوذ بیشتر در ارتباطات ۵G تقاضای زیادی برای تلفن‌های هوشمند ۵G داشته اند و محرک رشد برای تامین کنندگان پیشرو گوشی‌های هوشمند بوده اند، به ویژه سامسونگ از مزایای آن برخوردار بوده است. این شرکت کره‌ای خط تولید تلفن‌های هوشمند ۵G خود را در سه ماهه دوم با قیمت‌های اولیه و متوسط ​​افزایش داد تا فرصت‌های رشد را در بخش ۵G هدف قرار دهد.

 گوشی‌های هوشمند

این شرکت ۵۷.۷۴۸ میلیون واحد در سه ماهه ارسال کرد که نسبت به سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش داشت و سهم بازار را ۱۷.۶ درصد به این شرکت داد. اما اگرچه سامسونگ در بین پنج تأمین کننده برتر جهانی گوشی‌های هوشمند موقعیت برتر را حفظ کرد، اما رشد سالانه آن به دلیل محدودیت عرضه و اختلال در تولید کاهش یافت.

علی رغم فروش بزرگ گوشی‌های آیفون، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند جهانی باعث شد تا فروشنده چینی شیائومی در سه ماهه دوم با ۵۱.۰۷۳ میلیون دستگاه از اپل پیشی بگیرد و آن را به سهم ۱۵.۵ درصد برساند و برای اولین بار در جایگاه دوم قرار گیرد. برای ۱۵ درصد دستگاه‌ها

در سه ماهه گذشته، شیائومی ۸۰.۵ درصد رشد در فروش خود ثبت کرده است، که گارتنر معتقد است، ناشی از حضور آنلاین قوی‌تر و گسترش سریع در بازار‌های جهانی فراتر از آسیا و اقیانوسیه به دنبال سرمایه گذاری در کانال‌های خرده فروشی و مشارکت با ارائه دهندگان خدمات ارتباطی بوده است.

اپل در بازه زمانی پیش بینی شده گارتنر ۴۹.۲۵۸ میلیون واحد فروش جهانی داشته است که در سه ماهه اخیر ۱۶ میلیون دستگاه از اوپو و ویوو به راحتی پیشی گرفته است. عرضه کنندگان تلفن‌های هوشمند چینی به ترتیب ۴۲.۴ و ۴۱.۶ درصد در سه ماهه دوم رشد کردند.

این تحلیلگر می‌گوید رشد اوپو با قیمت بالای تلفن‌های هوشمند میان رده، شبکه توزیع گسترده‌تر و کمپین‌های بازاریابی قوی در اروپای غربی افزایش یافته است. به نظر می‌رسید که ویوو همچنان در حال گسترش حضور خود در بازار فراتر از آسیا/اقیانوسیه است (با تمرکز بر اروپا، خاورمیانه و آفریقا).

نظرات بینندگان