arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بنزین 1000 تومان باقی می ماند / مربی تیم ملی، ایرانی ست؟ / تصمیم مهم روحانی در روز چهارشنبه / پومپئو: حتی اگر حوثی ها هم به ما حمله کنند، ایران را مقصر می دانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سهمیه بندی بنزین لغو شد، اما کارت سوخت بازگشت --- بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسان مجلس گفت: بنابر مذاکره‌های نمایندگان دولت با مجلس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، قرار شد کارت‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت دوباره زنده شوند اما بنزین سهمیه‌بندی نمی‌شود و قیمت آن هم هر لیتر هزارتومان می‌ماند.

ترامپ تحریم های جدید علیه ایران را چهارشنبه اعلام می کند --- اکسیوس نوشت: دولت ترامپ قصد دارد بخش جدیدی از اقتصاد ایران را با تحریم های جدید در این هفته نشانه بگیرد. این خبر را دو مقام ارشد دولت به شرط عدم افشای نامشان بیان کردند. این دو همچنین اظهار نکردند که دولت ترامپ کدام بخش اقتصاد ایران را به نشانه خواهد گرفت، اما گفتند که حوزه انرژی نخواهد بود. دولت ترامپ احتمالا روز چهارشنبه دور جدیدی از تحریم ها را علیه اعلام می کند.

بولتون: به تهران هشدار می دهیم اما نمی خواهیم بجنگیم  --- جان بولتون روز ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد ایالات متحده ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به خاورمیانه اعزام می‌کند تا پیامی «روشن و عاری از سوءتفاهم» به ایران داده باشد.  به گفته بولتون این اقدام «در واکنش به شماری از هشدارها، نشانه‌های مشکل‌ساز و تشدیدکننده تنش‌ها» از سوی ایران صورت می‌گیرد.

پومپئو: حتی اگر حوثی ها هم به ما حمله کنند، ایران را مقصر می دانیم --- مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا که در راه اروپا برای دیدار با چند وزیر خارجه اروپایی است، در هواپیما به خبرنگاران گفته که شاهد افزایش تحرکات ایران در منطقه بوده‌اند و اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن به خلیج فارس به همین دلیل است. او تاکید کرده که هر حمله‌ای به منافع آمریکا در منطقه را از چشم ایران می‌بیند. حتی اگر گروه‌هایی مثل حزب‌الله یا حوثی‌ها چنین اعمالی انجام دهند هم آمریکا، ایران را مقصر می‌داند.

پرسپولیس از لیگ قهرمانان حذف شد --- پرسپولیس با شکست یک بر صفر مقابل پاختاکور با ۴ امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفت و به این ترتیب در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. پرسپولیس در دوره قبل نایب قهرمان این مسابقات شده بود. پاختاکور با این برد ۸ امتیازی شد و به صدر جدول رفت.

نتایج انتخابات شهرداری استانبول باطل شد --- کمیسیون عالی انتخابات ترکیه رای به لغو نتایج شمارش آرای انتخابات شهرداری در استانبول و برگزاری مجدد رای‌گیری در این شهر داده است. بنا برگزارش‌ها انتخابات مجدد در تاریخ ۲۳ ماه ژوئن برگزار می‌شود. در رای‌گیری قبلی نامزد حزب حزب جمهوری‌خواه خلق، حزب مخالف دولت، توانست با اختلافی اندک بر بن‌علی ییلدریم، نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه پیروز شود. اما حزب حاکم به نتیجه شمارش آرا اعتراض کرد.

پیشنهاد سفیر هند برای مبادله کالا به کالا با ایران --- سفیر هند در ایران از «مبادله کالا به کالا» به عنوان راه حل پشت سرگذاشتن مشکلات بانکی بین ایران و هند نام برده است. به گفته «گدام دارمندرا»، دولت این کشور در نظر دارد با «در نظر گرفتن یک بانک جدید» که بر مبادله کالا به کالا تمرکز دارد، همکاری های اقتصادی با ایران را تسهیل کند.

صدا و سیما: ایران بخشی از فعالیت هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد --- یک «مقام نزدیک به هیئت نظارت بر برجام» روز دوشنبه به خبرگزاری صدا و سیما گفت که «بخشی از فعالیت هسته‌ای که در چارچوب برجام متوقف شده بود در واکنش به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان از سرگرفته می‌شود.» این «مقام آگاه» افزود: «برنامه‌های پیش‌بینی‌شده کشورمان در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام خواهد بود و فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست، اما کاهش جزیی و کلی برخی تعهدات در دستور کار قرار می‌گیرد.»

مربی تیم ملی، ایرانی ست؟ --- رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی داخلی خواهد بود یا خارجی، گفت که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها، فوتبال هم باید آرایش دفاعی به خود بگیرد.سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهیم کرد و همه تلاش‌مان این است به‌سرعت سرمربی جدید را معرفی کنیم. در این راه موانعی غیر قابل ذکری داریم که برخی از آنها مربوط به بحث ارز و مبادله اسناد است.

پایان اعتبار رمز دوم کارت های بانکی --- با ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، رمز دوم ایستا تا پایان اردیبهشت ماه قابل استفاده است و پس از آن، این رمز حذف می‌شود و باید از ابتدای خردادماه، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود. مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه نمایند. حداکثر طول عمر رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه است.

چین مذاکرات تجاری با آمریکا را لغو کرد --- به دنبال اعلام ترامپ مبنی بر اعمال 200 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی، برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو یازدهمین دور مذاکرات میان دو کشور که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار شود، خبر دادند.

نظرات بینندگان