پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فروشگاه های زنجیره ای ویت روث با همکاری سیستم های هوشمند قفل خانگی «ییل» ذر نظر دارند نوعی سیستم ویژه برا عرضه مواد غذایی به مشتریانی ایجاد کنند که در خانه نیستند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این سیستم جالب با هدف پشتیبانی از کاربرانی طراحی شده که ساعت های زیادی از روز را خارج از خانه سپری می کنند و در نتیجه، برای تحویل گرفتن مواردی که به سوپر مارکت سفارش داده اند با مشکلاتی مواجه می شوند. افرادی که البته وقت کافی برای خرید حضوری ندارند.
اما این سیستم جالب و جدید قرار است خریدهای شما را نه تنها گلچین کند، بلکه درب خانه را باز کرده و خریدها را داخل خانه قرار دهد. اما چگونه؟ این سیستم نیاز به حداقل سفارشی 25 پوندی دارد و در ابتدا برای 100 مشتری آزمایش خواهد شد. از سیستم قفل هوشمند ییل نیز برای تامین دسترسی پیک ها به محیط داخلی خانه استفاده می شود.
بر این اساس قرار است ویت روث نخستینسوپرمارکت سراسر بریتانیا باشد که خریدهای مشتریان را وقتی آنان در خانه حضور ندارند تحویل دهد.
فناوری قفل هوشمند ییل برای دسترسی به رانندگان تحویل کالای ویت روث به خانه مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس که مشتری یک کد موقت دسترسی را برای قفل خود تعیین می کند که از طریق یک برنامه امن به ویت روث ارسال می شود.سپس این کد برای راننده تحویل کالا ارسال می شود و راننده نیز هنگام تحویل کالا از این کد استفاده می کند تا در خانه را باز کند.
فرد تحویل دهنده می تواند کالاها را داخل یخچال، روی پیشخوان یا هر جا که کاربر مایل است قرار دهد. جالب است بدانید که یک دوربین که روی لباس راننده قرار دارد تمامی مراحل تحویل کالا را ضبط می کند و مشتری می تواند ویدیو تحویل کالا را برای اطمینان بیشتر از راه دور رصد کند.
آرچی ماسون، مدیر توسعه کسب و کار وایت روث در این خصوص می گوید: "مفهوم تحویل کالا در خانه دستخوش تغییراتی شده و به زودی شاهد اتفاقاتی منحصر به فرد در سراسر بریتانیا خواهیم بود."اگر این سیستم موفقیت آمیز باشد احتمالا تا بهار در اختیار بیش از هزار مشتری خواهد بود.