پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها بسیاری از شرکت های مطرح جهان به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای پیشرفت هستند. اما چرا هوش مصنوعی تا این حد مهم است؟
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از فکت کمپانی، مدت زیادی از 1 تریلیون دلاری شدن شرکت آمازون نمی گذرد و البته همه ما می دانیم که آمازون و مدیر آن جف بیزوس تا چه حد در مسیر رشد و موفقیت قوی عمل کرده اند.
بهنظر می رسد در این مسیر موفقیت هوش مصنوعی جایگاهی ویزه داشته، هوض مصنوعی تقریبا در تمام وجوه برنامه ریزی و عملیاتی این شرکت نقش ایفا کرده است. از سیستم های دستیار صوتی آمازون تا برنامه ریزی برای فروش، همه و همه تحت تاثیر هوض مصنوعی قرار دارند.
شاید کمتر فردی بداند که حتی شیوه رفتار کارمندان، حجم فعالیت های نمایندگی ها، خدمات وب آمازون و سیستم پشتیبانی بر اساس برنامه های از یش تعیین شده مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند.
شاید بر همین اساس است که کلاهبرداری و دور زدن آمازون کاری بسیار دشوار است. چرا که امازون با کمک هوش مصنوعی و سیستم یادگیری ماشینی بسیاری از کسب و کارهای خود را سازماندهی می کند. بخشی از این تلاش ها در جهت بهبود تجربه مشتریان و بخش دیگر با هدف ارتقای سطح خدمات داخلی و توسعه فعالیت های شرکت انجام می شود.
جالب است بدانید به لطف الگوهای پیشرفته حتی نوع سرویس ها و خدمات نیز بر اساس منطقی از پیش تعیین شده در فصل های مختلف سال دستخوش تغییراتی می شود. اما از دستیار صوتی آمازون و خدمات ابری این شرکت که بگذریم به حضور روبات ها در کنار انسان ها در بخش های باربری و بسته بندی می رسیم.
سیستم های هوشمند در بخش های بسته بندی و سفارش فعالیتی پررنگ دارند. این سیستم ها حتی وارد بخش فروش شده اند و این روزها شاهد فروشگاه های بدون صندوق و صندوقدار آمازون هستیم.آمازون در آزمایشگاه اصلی خود هر روز در تلاش است تا قوی ترین سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار دهد.
موضوعی که تجربه ثابت کرده کاملا به نفع این شرکت است.