arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۰

مهدوی کنی: نظام ما مورد تایید رهبری، مردم و حضرت ولی عصر(عج) است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: خدا نكند كه هواهای نفسانی و گروه گرایی‌ها بر ما غلبه كند و ما را از راهی كه امام و شهدا انتخاب كرده‌اند باز بدارد.
آیت‌الله محمدرضا مهدوی كنی در هفتمین همایش دكترین مهدویت رییس مجلس خبرگان گفت: ‌امام در روزهای آخر عمر خود به ما گفتند كه این انقلاب روی غلتك قرار گرفته و راه خود را باز كرده است و در حال پیشرفتن است و من نیز ترسی از دشمنان ندارم، زیرا در مقابل این انقلاب دیگر نمی‌توانند بایستند، ولی شرط آن این است كه شما با هم باشید و با هم مخالفت نكنید. البته معنای مخالفت این نیست كه اختلاف سلیقه نداشته باشید بلكه پس از جمع سلیقه‌ها باید یك فكر جمعی پیدا كرده و آنرا پیاده كنیم.

مهدوی كنی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در این انتخابات نیز نباید گروه‌هایی بیایند و بگویند كه كاندیداهای ما باید انتخاب شوند، بلكه باید بر شاخص‌ها و ملاك‌هایی كه برای خدمت به این نظام و مملكت مفید واقع می‌شوند تمركز یابند. منتظران با برادری و تبعیت از رهبری نظام را حفظ كنند رییس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: اگر بخواهیم جزو منتظران باشیم باید با برادری، رفاقت، دوستی، فداكاری، مجاهده و تبعیت از مقام رهبری این نظام را حفظ كنیم.

وی افزود: برخی انتظار را به «بی حالی» تفسیر می‌كنند و بر این اساس وظیفه‌ای بر عهده ما نیست، در حالی كه این نیست زیرا با تكیه بر متن آیه باید عده‌ای ناصر و یاری رسان خدا باشند. رییس مجلس خبرگان گفت: این ناصر و یاری رسان بودن خداوند در عمل به اوامر الهی مبنایی بود كه امام راحل نیز در مسئله جهاد و امر به معروف بر آن تاكید می‌كردند و همچنین مبنای ایشان در انقلاب بود و ایشان می‌گفتند كه برای جلوگیری از فساد باید به دنبال فراهم آوردن وسیله باشیم و باید از نیروهای فكری مردم بهره برد. مهدوی كنی گفت: در مورد پرداختن به مسئله مهدویت نیز بیان مقام معظم رهبری بیانی صحیح است، زیرا ایشان می‌فرمایند كه باید در مسئله مهدویت با عرفان و عالمانه و مجتهدانه وارد شد و این نكات در روایات ما نیز وجود دارد و نباید با احساسات به دنبال این مسئله رفت.

وی با بیان اینكه معصومین(ع) ما را به معرفت نسبت به امام زمانمان دعوت كرده‌اند و باید بدانیم كه در صورت وجود آن دیگر اینكه امام زمان ما كی می‌آید برایمان فرقی نمی‌كند، ادامه داد: یكی دیگر از نكاتی كه ائمه معصومین(ع) بر توجه آن از سوی شیعیان تاكید كرده‌اند پرهیز از اختلاف و تفرق است و گفته‌اند كه در زمان غیبت شیعیان ما باید در مسیر هدف متحد باشند. رییس مجلس خبرگان ادامه داد: یكی از معصومین(ع) می‌فرمایند كه شیعیان ما سه تكلیف بر دوش دارند كه یكی از آنها شناخت امام زمان خود و دیگری عمل به دستورات و قائل بودن قول فصل برای امام است و این یعنی اینكه در اختلافات باید به حرف امام توجه كرد.

مهدوی كنی با بیان اینكه در ذیل بحث اختلاف بحث «مرابطه» مطرح می‌شود، گفت: در زمان گرفتاری‌ها ما باید صبر فرضی و صبر جمعی داشته باشیم تا بدین وسیله به حل مشكلات بپردازیم. وی با بیان اینكه مرابطه با مركز ولایت و امت همواره لازم است، گفت: كسانی كه در مرزها خدمت می‌كنند اخبار را از نقاط مرزی اخذ كرده و به مركز انتقال می‌دهند تا بر اساس تصمیم مركز وارد عمل شوند و مومنان نیز باید همینگونه مرابطه داشته باشند و ببینند كه رهبری چه می‌گوید و اینكه هر كسی به صرف و مصلحت خود توجه كند، این نظام نمی‌شود، هرچند كه تصمیمات اخذ شده از سوی مركز بر خلاف میل افراد باشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه نظام ما نظامی اسلامی و ولایتی است، افزود: قوای متعدد ما نیز باید با هم تعامل و مرابطه داشته باشند و در صورت نداشتن توان در این زمینه، رهبری باید به حل مسائل بین آنها بپردازند. البته باید دانست كه رهبری به معنای این نیست كه باید در همه كارها دخالت كرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در زمان مواجهه با مشكلات می‌گفتند كه كارشناسان امر به وسیله مباحثی علمی به حل مسائل بپردازند و در صورتی كه این اتفاق نمی‌افتاد و كارشناسان نمی‌توانستند مشكلات را حل كنند، ایشان اظهار نظر می‌كردند، البته نه اینكه حق اظهار نظر را نداشتند بلكه می‌خواستند این نظام مردمی باشد و مردم پشتوانه آن بوده و فكر و حضور مردم در نظام وجود داشته باشد، همانطور كه پیامبر(ص) نیز مامور به مشورت بودند.

مهدوی كنی گفت: رهبری در كشور ما هماهنگ كننده بین قوا هستند و شاید در هیچ نظامی در سطح جهان چنین شخصیتی وجود نداشته باشد. وی با بیان اینكه بهترین نظام در میان نظام‌های جامعه بشری نظامی است كه در كشور ما وجود دارد، ادامه داد: برای اینكه این نظام را حفظ كنیم باید مرابطه داشته باشیم و كسانی كه به این مرابطه اهمیت نداده و آنرا تضعیف كنند از مجموعه طرد خواهند شد.

رییس مجلس خبرگان اظهار كرد: نظام ما نظامی است كه مورد تایید رهبری، مردم و حضرت ولی عصر(عج) است و ما اگر می‌خواهیم جزو منتظران آن حضرت باشیم باید با برادری، رفاقت، دوستی، فداكاری، ‌مجاهده و تبعیت از مقام رهبری این نظام را حفظ كنیم. بنابراین ما وظیفه داریم كه در زمان انتظار این انقلاب را حفظ كنیم. مهدوی كنی گفت: در حال حاضر دنیا در یك موقعیت خاصی قرار گرفته است و این موقعیت بر این دلالت می‌كند كه همه مردم در سطح جهان حتی آنهایی كه مسلمان نیستند منتظر هستند و باید دانست همین كه مردم بیدار شده و طرفدار عدالت هستند و به دنبال حكومت عادلانه‌ای می‌گردند، خود دلیل بر منتظر بودن آنان است و ما با بدانیم چه بخواهیم، چه نخواهیم این انقلاب سهمی اساسی در این حركت داشته است و چه بخواهند و چه نخواهند این حركت متاثر از حركت اسلامی و ولایی ماست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
0
0
حضرت آیت الله کاملا درسته .
انشالله نظام مورد تایید حضرت باری تعالی هم هست چون همه راهها فقط به ذات اقدس الهی ختم میشه .
نظرات بینندگان