arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

استعفای قریب‌الوقوع کفاشیان

منابع خبری مدعی هستند به زودی تغییرات در فوتبال ایران روی خواهد داد، تغییراتی که با استعفای علی کفاشیان کلید خواهد خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری مدعی هستند به زودی تغییرات در فوتبال ایران روی خواهد داد، تغییراتی که با استعفای علی کفاشیان کلید خواهد خورد.

به گزارش انتخاب، رجا نوشت: بادها خبر از تغییرات قریب الوقوع در فدراسیون فوتبال می‌دهند،ناکامی‌های زنجیره‌ای فوتبال در سال‌های اخیر ذهن اهالی ورزش را به خود معطوف کرده است،با وجود بودجه هنگفتی که در فوتبال ایران هزینه‌ می‌شود نتیجه قابل توجهی به دست نیامده از این رو تمام هجمه‌ها به سمت فوتبال جاری شده، منتقدان همیشگی فوتبال ایران حالا احساس تنهایی نمی‌کنند چون منتقدانی خاکستری هم به جمع آنها اضافه شدند تا صدای منتقدان به حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

عملکرد خوب تیم‌های وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی، بسکتبال، والیبال و رشته‌های رزمی باعث شده امروز نه تنها فوتبالی‌ها بلکه سایر اهالی ورزش هم به فدراسیون فوتبال ایراد بگیرند که چرا فوتبال ایران اینگونه عمل می‌کند و ناکامی‌های فراوانی را برای ورزش ایران رقم می‌زند.خلق ناکامی‌های غیرقابل باور در میادین بین‌المللی به گونه‌ای بوده که مردان عالم سیاست هم به این اتفاقات واکنش نشان دادند تا مشخص شود چه سلسله رفتارهایی باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است.

هرچند اهالی ورزش و سیاست نسبت به خلق چنین اتفاقات تلخی واکنش انتقادی از خود نشان دادند اما مسوولان فدراسیون فوتبال به عنوان مجریان این مجموعه هرگز خطا و اشتباه خود را نپذیرفتند و با یک عذرخواهی ساده و معمولی ماجرا را تمام شده دانستند، تا شاید بتواند با این تاکتیک نخ نما شده ماه‌های پایانی فعالیت خود در فوتبال ایران را بدون دغدغه سپری کنند، با وجود این که پس از حذف سوال برانگیز تیم المپیک ایران از رقابت‌های انتخابی المپیک مدیران فدراسیون فوتبال تلاش کردند با اخراج نمایشی برخی افراد زیرمجموعه خود جو ملتهب فوتبال را برای چندمین بار آرام کنند اما به نظر می‌رسد همچنان پرونده فوتبال ایران روی میز مدیران تصمیم‌گیرنده ورزش مفتوح است و قرار است به زودی در این خصوص تصمیم گیری شود.

منابع خبری مدعی هستند به زودی تغییرات در فوتبال ایران روی خواهد داد، تغییراتی که با استعفای علی کفاشیان کلید خواهد خورد،تا به این شکل سایر قسمت‌های اجرایی فدراسیون فوتبال هم تحت تاثیر کناره‌گیری رئیس فدراسیون فوتبال دچار تغییر و تحول شود. این خبر از سوی هیچ یک از منابع رسمی مورد تائید یا تکذیب قرار نمی‌گیرد اما شایعاتی جدی به گوش می‌رسد که سران ارشد ورزش تمایلی به ادامه فعالیت تیم فعلی در فدراسیون فوتبال ندارند چون عملکرد این افراد سیستم مدیریتی ورزش ایران را با چالش رو به رو کرده تا عده‌ای از منتقدان با سو استفاده از این اتفاقات فشار کاذبی را به مجموعه ورزش و مدیریت کلان آن وارد کنند.

زیاد دور از انتظار نیست که این شایعه از سوی مدیریت کلان ورزش و فدراسیون فوتبال تکذیب شود ما این روزها خبر استعفای علی کفاشیان به شکل جدی شنیده می‌شود چون برخی افراد مطلع به اطلاع آقای رئیس رساندند که دیگر صلاح نیست شما در این سمت باقی بمانید به همین دلیل بنا به صلاحدید برخی مدیران ارشد بهتر است شما از کار کنار بروید تا فشار وارده به سیستم ورزش از سوی منتقدان در آستانه روشن شدن تکلیف وزارت ورزش کاهش یابد.

مدیران فوتبال به این موضوع واکنش رسمی نشان ندادند اما از رفتارها و اظهارنظرهای رئیس و اعضای هیات رئیسه کاملا پیداست که آنها دوست ندارند از فوتبال ایران خارج شوند به همین دلیل در مصاحبه‌های خود در روزهای اخیر صراحتا به این مساله تاکید کردند اگر فشار به کفاشیان برای استعفا صورت گیرد فدراسیون جهانی فوتبال، تمامی فعالیت‌های فوتبال ایران را به حالت تعلیق درمی‌آورد و این مساله برای فوتبال ایران بسیار خطرناک است.

به عنوان مثال برای نشان دادن نگرانی مدیران فدراسیون فوتبال می‌توان به مصاحبه عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اشاره کرد، جایی‌که ناصر شفق در گفت و گو با مهر اعلام می‌کند:« مشکل فدراسیون تصمیماتی است که از بالا و جاهایی که ارتباطی به ورزش ندارد به فدراسیون دیکته می‌شود.»

البته این نگرانی تنها مختص به ناصر شفق نیست بلکه پیش از این محمد هادی آیت اللهی هم با طرح مسائلی از حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال به شدت حمایت کرده بود و تاکید بر این مساله داشت که علی کفاشیان باید تا پایان دوره مدیریت چهارساله‌اس در فدراسیون باقی بماند تا کارهای نیمه تمام خود را به سرانجام برساند!علی فتح الله زاده دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در جملاتی مدیریت کفاشیان را مدیریت مناسبی برای اداره فوتبال دانست و مخالفت خود با هرگونه تغییرات بیان کرد.

موضع‌گیری‌های اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این مقطع نشان می‌دهد که انگار آنها از ماجرایی خبردارند که سایر اعضای جامعه از آن بی خبرند به همین دلیل با اظهارات خود به نوعی پیش دستی کردند تا از بروز تغییرو تحولات در فوتبال ایران جلوگیری کنند.

سراسیمگی مدیران فدراسیون فوتبال در نوع خود بسیار عجیب و غیرقابل توجیه است،انجام مصاحبه‌های کاملا یکسویه در راستای حمایت از علی کفاشیان که در مدت مدیریت خود در فدراسیون فوتبال رنگ موفقیت را ندیده بسیار عجیب است به همین دلیل این روزها شایعه کناره‌گیری قریب الوقوع رئیس فدراسیون جدی‌تر از هر زمان دیگری شنیده می‌شود؛ این که آیا این اتفاق روی خواهد داد با بار دیگر کفاشیان فرصت مدیریت فوتبال را پیدا خواهد کرد برای کسی مشخص نیست به ویژه زمانی که گفته می‌شود سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم زیاد با ادامه فعالیت این مدیر ورزشی در این فدراسیون موفق نیست!

برای روشن شدن موضوع تنها می‌توان منتظر گذشت زمان بود چون منابع نزدیک به مدیریت ورزش مدعی هستند هفته‌های پیش هفته‌های خبرسازی برای فوتبال ایران خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
چطوره كلا فوتبالو تعطيل بفرمائيد، اينجوري خيال همه راحته كه فوتبالي وجود نداره و ملت علاقه مند به خاطر شكستهاي مفتضحانه هر روز حرص وجوش نميخوره و غرور
ملي هم جريحه دار نميشه ، آقاي كفاشيان تشريف ببرند پست معاونتي در وزارت نفت را عهده دار شوند (البته اگر براشون زحمتي نيست)!!!
F16
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
0
بهترین خبری که تو این چند روزه شنیدم...
نظرات بینندگان