arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۰

رقابت اسپانسرها؛ آديداس از نايک سبقت گرفت

در خيلي از کشورهاي آمريکاي جنوبي اين روزها همه با پالتو درسطح شهرها رفت وآمد مي کنند ولي بازار پيراهنهاي ملي تيمها هم به لطف رقابتهاي کوپا آمريکا رونق خوبي داشته و ميليونها يورو براي شرکتهاي تجاري بازدهي داشته است. بايد ديد کدام يک از برندهاي ورزشي برنده رقابتهاي کوپا آمريکا سال 2011 خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در خيلي از کشورهاي آمريکاي جنوبي اين روزها همه با پالتو درسطح شهرها رفت وآمد مي کنند ولي بازار پيراهنهاي ملي تيمها هم به لطف رقابتهاي کوپا آمريکا رونق خوبي داشته و ميليونها يورو براي شرکتهاي تجاري بازدهي داشته است. بايد ديد کدام يک از برندهاي ورزشي برنده رقابتهاي کوپا آمريکا سال 2011 خواهند بود.

به گزارش انتخاب، درحال حاضر اين برندها رقابت فشرده و تنگاتنگي را درجريان رقابتهاي کوپا آمريکا آغاز کرده اند. شرکت آمريکايي نايک که درعرصه پوشاک ورزشي شهرتي جهاني دارد، در اين دوره از رقابتهاي کوپا آمريکا تنها اسپانسر يکي ازتيمهاي شرکت کننده است. برزيل تيمي است که اين برند را تبليغ مي کند و البته با توجه به اينکه پيراهن سلسائو درهمه کشورهاي جهان فروخته مي شود، نايک ازاين بابت متحمل ضرروزيان نمي شود. ضمن اينکه درآمريکاي جنوبي، بازار برزيل با حدود 200 ميليون ساکن وسيع ترين بازار براي فروش محصولات نايک است.


آديداس هم با 5 تيم آرژانتين، پاراگوئه، ونزوئلا، مکزيک و کلمبيا قرارداد دارد. در دوره قبلي رقابتهاي کوپا آمريکا که در کلمبيا برگزار شد، تيم ميزبان با برند لوتو قرارداد داشت ولي به تازگي به تيمهايي پيوسته که با شرکت چندمليتي آلماني قرارگرفته است. لوتو ايتاليايي در اين دوره از رقابتهاي کوپا آمريکا اسپانسر کاستاريکاست که جاي ژاپن را که به دليل وقوع زلزله وسونامي دراين کشور، از حضور در اين رقابتها خودداري کرده گرفته است.

شرکت پوما که يک برند ورزشي آلماني است، هم در رقابتهاي کوپا آمريکا امسال اسپانسر اروگوئه وشيلي است. والون يک شرکت چندمليتي پرويي است که در سال 1989 تأسيس شده و مقر آن درشهر ليماست. البته شهرت و محبوبيت اين برند قابل مقايسه با برندهايي همچون آديداس، نايک و پوما نيست.

بوليوي تيمي است که والون مي پوشد. ماراتن اسپرت که درسال 1988 از سوي رودريگو ريبادينرا تاسيس شده، در اکوادور معروف ترين شرکت ورزشي است که بيش از 60 درصد از بازار داخلي اين کشور را دراختيار گرفته است. اين برند از سال 1994 اسپانسر اکوادوراست و تا سال 2010 هم با بوليوي قرارداد داشت. برند آمبرو هم که نايک آن را کنترل مي کند، با تيم ملي پرو دررقابتهاي کوپا آمريکا حاضر شده است. توپ رسمي اين رقابتها را هم شرکت نايک طراحي کرده و مدل آن «توتال 90 تريسر دوما»ست. درمجموع 7 برند ورزشي درمسابقات کوپا آمريکا اسپانسر 12 تيم شرکت کننده دراين رقابتها هستند.


جنجال دوباره بالوتلي
ماريو بالوتلي در بدو ورود به تمرينات سيتي جنجال تازه اي راه انداخت. اين بار پيراهني که مهاجم ايتاليايي منچسترسيتي در زمين تمرين کرينگتون با آن حضوريافته بود، به سوژه جديدي براي رسانه هاي بريتانيايي تبديل شد. روي تي شرت سفيد بالوتلي تصاوير چاقو، تفنگ واسلحه و دهاني خونين به چشم مي خورد واين موضوع سبب شد که نشرياتي همچون ديل ميل و سان مهاجم سيتي را به تشويق خشونت متهم کنند.


«سانچس» فقط به بارسا مي رود
باشگاه اودينزه سرانجام اعلام کرد الکسيس سانچس هافبک شيليايي اين تيم فقط به بارسلونا منتقل مي شود.

فابريتسو لاريني مدير ورزشي اودينزه گفت: درست است که باشگاه هايي مانند منچسترسيتي، منچستريونايتد و چلسي نيز علاقه مند به جذب الکسيس هستند، ولي اين بازيکن به ما گفته که فقط به بارسلونا خواهد رفت. گفتگوهاي ما با بارسلونا در مراحل پيشرفته اي قرار دارد و طي چند روز آينده سرنوشت اين بازيکن مشخص مي شود. براي ما اهميت بالايي دارد که به علاقه مندي بازيکن اهميت بدهيم. زماني که او اعلام کرد مايل است به بارسا برود، ما ديگر روي ساير گزينه ها فکر نکرديم.

مبلغ انتقال سانچس به بارسلونا نزديک به 40 ميليون يورو خواهد بود.
نظرات بینندگان