arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

دليل اختلافات رحمتي و قلعه‌نويي/ از پيراهن حجازي تا دعوا در انزلي!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ريشه اختلاف بين امير قلعه نويي با رحمتي به درگيري در انزلي ، اشتباه رحمتي در قطر و پوشيدن پيراهن حجازي در فينال حذفي توسط اين دروازه بان برمي‌گردد.

خيلي‌ها دوست دارند بدانند که اختلاف مهدي رحمتي با امير قلعه‌نويي دقيقا به کدامين دليل است و از کجا شروع شده است.

اين دو استقلالي در واقع نقاط برخورد زيادي با هم داشته‌اند که البته بخش عمده‌اي از آن رسانه‌اي نشده است اما نکاتي بوده که هر دو آنها را فراموش نخواهند کرد و همين موضوع جلوي اين را مي گيرد که کدورت‌ها را به طور کامل فراموش کنند.

اولين دلخوري‌ها را نمي‌دانيم اما اين را مي‌دانيم سري جديد دلخوري‌ها بين اين دو از روز فينال جام حذفي استقلال در شيراز و مقابل شاهين بوشهر شروع شد.

رحمتي بعد از آنکه ناصر حجازي به رحمت خدا رفت، پيراهن او را از خانواده حجازي گرفت و به شيراز رفت. آن پيراهن همان پيراهني بود که حجازي در پيونگ يانگ در درون دروازه تيم ملي ايران آن را پوشيده بود و البته يک تنه جلوي توفان زرد آن روزها ايستاده بود.

استقلال براي آنکه اين پيراهن با نام حجازي برتن رحمتي در يک ديدار رسمي باشد بسيار کوشيد تا مجوز آن را بگيرد، اين حرکت دروازه بان استقلال در واقع نمادي بود براي زنده نگه داشتن اسم ناصر حجازي اما امير قلعه نويي آن را به نوعي مخالفت با خودش براي بازگشت به استقلال تصور کرد و به اين ترتيب اطرافيان او که هميشه در درگيري ها نقش بزرگي دارند، فضاي بين اين دروازه بان و آن مربي را متشنج کردند.

با اين وجود بعدها اين سو تفاهم از بين رفت اما اين دو آن روزها را فراموش نکردند.

پيش از آن دربي که پرسپوليس با نتيجه ۳ بر ۲ استقلال را شکست داد، سوء تفاهم ديگري شکل گرفت و آن اين بود که امير قلعه‌نويي در محفلي خصوصي در مورد ضعف رحمتي روي خروج‌ها به ويژه روي تير يک و تير دوم حرف زد که يکي از رسانه‌اي ها اين ضعف را از قول امير قلعه‌نويي منتشر کرد.

بعد ها امير قلعه‌نويي گفت نمي‌خواسته آن ضعف را رسانه‌اي کند و تنها در اين رابطه در محفلي خصوصي حرف زده بوده اما رحمتي مدعي بود اگر قلعه نويي نمي‌خواسته اين حرف را رسانه‌اي کند چرا جلوي يک رسانه‌اي اين حرف را گفته است؟

بعدها البته در ليگ دوازدهم اين دو به جبر با يکديگر کار کردند و قهرمان ليگ هم شدند اما در ليگ سيزدهم يک اشتباه درقطر و به هنگام خروج از دروازه موجب شد که امير قلعه‌نويي قيد رحمتي را بزند و او را کنار بگذارد، در واقع ديگر تحمل يکديگر از سوي طرفين امکان نداشت به ويژه آنکه در انزلي وقتي استقلال از ملوان ۴ گل دريافت کرد، مهدي رحمتي جواب حرف‌هاي امير قلعه نويي را خيلي جدي داد و مشاجره که بين رحمتي و سياوش اکبرپور با سرمربي بالا گرفت و حرف‌هاي بدي که رد و بدل شد هر سه مي‌دانستند که سال آينده با هم در يک تيم – هر تيمي – نخواهند بود.

از آن روزها يک سال و نيم مي‌گذرد، نمي دانيم رحمتي به درخواست پورحيدري و مظلومي جواب مي دهد و به سمت نيمکت ملوان به شرط حضور امير قلعه نويي روي نيمکت مي‌رود يا نه اما اين را مي‌دانيم که اين رشته سر دراز دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان