arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

بازگشت آرامش به بازار طلاي جهاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 طلا در بازار جهاني پس از بيانيه بانک مرکزي آمريکا که از احتمال افزايش نرخهاي بهره در آينده اي نزديک پشتيباني کرد، تغيير چنداني نداشت و نزديک به رکورد پايين اخير ايستاد.

هر اونس طلا براي تحويل فوري با 0.3 درصد کاهش، 1093 دلار بود.

در بازار نيويورک هر اونس طلا براي تحويل در اوت تغيير چنداني نداشت و 1092 دلار معامله شد.

طلا هفته گذشته در پي فروش گسترده در بازارهاي نيويورک و شانگهاي که به دليل نگراني سرمايه گذاران از کاهش بيشتر قيمت اين فلز صورت گرفت، به 1077 دلار در هر اونس سقوط کرد که پايين‌ترين قيمت از فوريه سال 2010 بود و براي پنجمين هفته متوالي کاهش پيدا کرد.

سياستگذاران بانک مرکزي آمريکا پس از نشست دو روزه اعلام کردند ارزيابي آنها بر اين است که اقتصاد بر رکود سه ماهه اول غالب شده و با وجود رکود در بخش انرژي و موانع خارجي، به آرامي در حال توسعه است.

اين اظهارات از ارزش دلار آمريکا در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ پشتيباني کرد و باعث شد معاملات طلا که به دلار انجام مي‌گيرد براي خريداراني که از ارزهاي ديگر استفاده مي‌کنند، گران‌تر شود.

بر اساس گزارش رويترز، تحليلگران اکنون سطح پشتيباني مهم بعدي براي طلا را هزار دلار مي‌بينند.

نزديک شدن زمان افزايش نرخهاي بهره در آمريکا که نخستين افزايش از سال 2006 خواهد بود، داراييهاي بدون بازده مانند طلا را تحت فشار قرار داده است و برخي از تحليلگران پيش بيني مي‌کنند اين فلز زرد پيش و پس از افزايش نرخهاي بهره، کاهش بيشتري پيدا کند.

ذخاير "اس پي دي آر گولد تراست" که بزرگترين صندوق سرمايه گذاري طلاي قابل معامله در بورس است، روز پنج شنبه براي دومين روز ثابت ماند و 21.87 ميليون اونس بود که کمترين ميزان از سپتامبر سال 2008 است.

ذخاير صندوقهاي سرمايه گذاري طلا ماه جاري 3.4 درصد کاهش يافته و به سوي بزرگترين کاهش از دسامبر سال 2013 به اين طرف پيش مي‌رود.

قيمت طلا در ماه جاري تحت تاثير کاهش تقاضاي چين و دورنماي افزايش نرخهاي بهره آمريکا، 6.7 درصد کاهش يافته که بزرگترين کاهش ماهانه در دو سال گذشته به شمار مي‌رود.

بر اساس نظرسنجي بلومبرگ از 16 تحليلگر و معامله گر، قيمت طلا پيش از ژانويه به 984 دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد که پايين‌ترين سطح از سال 2009 خواهد بود.

طبق آمار گردآوري شده توسط بلومبرگ، به طور متوسط 270 هزار و 477 قرارداد خريد و فروش طلا در هفت روز گذشته رد و بدل شده که تقريبا 60 درصد بالاي متوسط 12 ماه گذشته بود.

در بازار فلزات ارزشمند ديگر، هر اونس پلاتين با 0.3 درصد افزايش، 990 دلار و هر اونس پالاديم با 0.7 درصد افزايش 622 دلار بود. هر اونس نقره براي تحويل در سپتامبر با 0.1 درصد کاهش، 14.72 دلار معامله شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان