arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سطح حادثه سیلاب بسیار بزرگتر از تصور مسئولان مدیریت بحران بوده است.

به گزارش مهر، معصومه آباد در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا در واکنش به سخنان رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما انتظار یک گزارش تخصصی را داشتیم.

آباد افزود: یکی از اشارات رییس سازمان مدیریت بحران به سطح بندی حادثه بود در حالی که در سطح بندی حادثه یک شاخص مهم این است که چه تعداد افراد جامعه تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: در همین راستا توجه شما را به حادثه ای مشابه در چین جلب می کنم. در روستایی در چین سیلی رخ می دهد و ۷ شهر درگیر می شوند و ۳۰ هزار نفر دچار خسارت می گردند و ۴ میلیارد یورو خسارت نیز وارد می شود با این وجود تنها ۶ نفر کشته می شوند آن هم در یک کشور یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون نفری ولی باز در این شرایط بحران ملی اعلام می شود.

آباد گفت: در شرایطی که کشور ما کمی بیش از ۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد و این تعداد نفر کشته شده اند چطور نباید بحران ملی اعلام گردد و بعد سطح حادثه پوچ فرض شود.

آباد تصریح کرد: اینکه بگوییم مسافرت نروید و یا سیل نیاید که مدیریت بحران نشد.

رییس کمیته ایمنی شورا خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین مطالعات تهران یکی از ۱۰ کلان شهر حادثه خیز جهان است حال با این مدیریت بحران آیا نقطه امیدی برایمان می ماند!

این عضو شورای شهر همچنین بیان داشت: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها نباید صورت بگیرد اما کجا پیشگیری از این مهم صورت گرفته است. من رییس شورای شمیرانات بودم و بارها نسبت به این موضوع هشدار دادم اما هیچچ وقعی به آن نهاده نشد.

آباد افزود: در بحث پیش بینی سازمان هواشناسی نیز باید گفت، این سازمان به هیچ عنوان پیش بینی درستی از بارش ها نداشته به گونه ای که در گزارش ها خود تنها به بارش و رگبار پراکنده در محدوده شمال ، شمال غرب و ... بسنده می کنند اما نمی گویند در چه محلی!

معصومه آباد همچنین،افزود: در حادثه طوفان سال گذشته یکی از مواردی که می توانست موجب نجات جان افراد باشد هشدار سریع بود که متاسفانه عملی نشد در حالی که ما نیم ساعت وقت داشتیم. با این حال این موضوع را آسیب شناسی نکردیم و این بار هم با همان وضعیت مواجه شدیم.

رییس کمیته ایمنی با حالتی برافروخته تصریح کرد: متاسفانه در مواجهه با حوادث، همانگونه برخورد می کنیم که با تبلیغات چیپس و پفک انجام می دهیم.

آباد همچنین یاد آور شد : ما در مقابله با حوادث خوب عمل می کنیم اما نکته اصلی در پیش بینی و پیشگیری از حوادث است.

وی خاطر نشان کرد : ۸ سال می شود که شورای مدیریت بحران که می بایست با ریاست ، رییس جمهور تشکیل شود ،تشکیل نشده است. رییس جمهور به وزیر کشور تفویض اختیار کرده و وزیر هم به معاون خود که این گویای خیلی از مسائل است.

آباد خطاب به نجار گفت: کارگروه سیلاب چند بار تشکیل جلسه داده و خروجی آن چه بوده است. بهتر نیست کمی هم با مردم همدردی کنیم و جان انسان ها برایمان مهم باشد.
نظرات بینندگان