arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

تجاوز عربستان 14 ميليارد دلار ضرر اقتصادي براي يمن در برداشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري اخبارالساعه امارات نوشت: تجاوز عربستان و کشورهاي همپيمان رياض در حمله به يمن تاکنون 14 ميليارد دلار خسارت اقتصادي برجاي گذاشته است .

اين پايگاه خبري روز يکشنبه اعلام کرد که به اين خسارات بايد زيان ناشي از ازدحام کانتينرهاي مواد غذايي و مصرفي فاسد شونده در بنادر يمن که در انتظار تخليه هستند را افزود.

اخبارالساعه به قنل از محمد صلاح معاون شوراي اتاق تجارت و صنايع صنعا افزود: کانتينرهاي حامل مواد غذايي و مصرفي همچنان در بنادر جده، جيبوتي و صلاله منتظر تخليه هستند و تاريخ انقضاي اين مواد غذايي در حال اتمام شدن است، ولي اجازه ترخيص به آنها داده نشده است.

وي گفت: ميزان خسارات ناشي از تجاوز عربستان به کارخانه هاي مواد غذايي، مغازه ها، مخازن سوخت، تاسيسات دفاعي و مشکلاتي که در اثر آن براي مردم يمن بوجود آمده را به سازمان توسعه تجارت جهاني ملل متحد که يمن عضو آن است ، اعلام کرده ايم.

سخنگوي نيروهاي مسلح يمن نيز پيش از اين ميزان خسارات ناشي از تجاوز عربستان را حدود 40 ميليارد دلار اعلام کرده بود.

بر اثر حملات هوايي جنگنده هاي عربستان سعودي با همکاري 9 کشور عربي به يمن که از ششم فروردين آغاز شد و با هدف قرار گرفتن مراکز غير نظامي، صنعتي، کارخانه ها، بيمارستانها، منازل مسکوني، پل و زيرساخت هاي اين کشور، تاکنون هزاران يمني از جمله تعداد زيادي از زنان و کودکان کشته و مجروح شده اند.

برخي رسانه هاي خبري ميزان خسارات وارده شده به يمن را حدود 85 ميليارد دلار عنوان کرده اند .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان