arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
خبري از پاداش نيست

خستگي بر تن کشتي‌گيران ماند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در آيين نامه پاداش قهرمانان ورزشي ايران جايي براي افتخار آفرينان کشتي در رقابت‌هاي جام جهاني آمريکا وجود ندارد!

هنوز چند روزي از بازگشت کشتي گيران ايران و قهرماني آنها در رقابت‌هاي جام جهاني کشتي آزاد در آمريکا نگذشته که اين قهرمانان بايد با واقعيتي تلخ روبرو شوند؛ واقعيتي که خستگي اين رقابت‌هاي دشوار را بر تن آنها مي گذارد و مي‌تواند سبب کم‌رنگ شدن انگيزه‌ آنها براي رويدادهاي بعدي باشد.

طبق اين آئين‌نامه، جلوي نام جام جهاني لس آنجلس و در بخش پاداش، کلمه "تعلق نمي‌گيرد" ثبت شده و اين در حالي است که معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان در زمان بازگشت تيم ملي در فرودگاه اعلام کرد "قهرمانان کشتي طبق آئين‌نامه پاداش مي‌گيرند."

اينکه يک ورزشکار ديگر بايد به چه سطحي از موفقيت دست پيدا کند تا به او پاداش تعلق گيرد، سوالي است که بر اساس اين آيين نامه مطرح مي‌شود.

آيا قهرماني در رقابت‌هاي کشتي آزاد در خاک آمريکا و پيروزي برابر کشور ميزبان دليلي براي دادن پاداش نمي‌شود؛ رقابتهاي که مردم را خوشحال کرد و حتي پيام مقام معظم رهبري را هم در پي داشت.

درست حدود 15 ماه مانده تا بازي‌هاي المپيک 2016 ريو و 5 ماه ديگر کشتي‌گيران بايد سهميه هاي المپيک را کسب کنند اما اين بي‌توجهي مي‌تواند سبب لطمه خوردن ورزش اول ايران شود که البته شايد اين اصطلاح "ورزش اول" تنها در لفظ درست است تا در عمل.

درست در روزهايي که در المپيک ريو به دنبال مدالهاي کشتي خواهيم بود تا کاروان ايران دست خالي از مهم‌ترين رويداد ورزشي جهان بازنگردد، به ياد بياوريم روزهايي که به پرافتخارترين ورزش ايران بي توجهي شد.

دادن حواله خودرو به اعضاي تيم ملي فوتبال براي حضور در جام جهاني و اعضاي تيم ملي واليبال براي کسب رتبه چهارمي در ليگ جهاني اين سوال را در ذهن مطرح مي‌کند که افتخار آفرينان کشتي در کجاي ورزش ايران قرار دارند و چرا ضوابط و آئين‌نامه شامل حال برخي رشته ها مي‌شود و شامل حال برخي‌ ديگر، نه.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان