arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

خواسته افغان‌های نخبه از مسوولان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: مهاجرین افغان مقیم ایران خواستار فراهم شدن امکان تحصیلات عالی هستند.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترس در جلسه مشترک با اتباع نخبه افغان با بیان اینکه سه میلیون اتباع افغانی در ایران وجود دارد، عنوان کرد: اتباع افغانی همواره از پذیرایی ایران سپاسگزارند ولی خواستار فراهم شدن امکان تحصیلات برای خود هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه پناهندگان افغانی بیان کرد: بسیاری از این افراد مایل هستند به کشور خود بازگردند ولی مشکلاتی در مسیر بازگشت وجود دارد و در تلاش هستیم فشار بیشتری بر جامعه بین‌الملل وارد کنیم تا دولت افغانستان مقدمات بازگشت این افراد را فراهم کند.

کمیسیر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در ادامه افزود: وقت آن رسیده است که نمایندگان پناهندگان مقیم ایران به دولت این کشور اعلام کنند که وقت بازگشت این افراد به کشورشان فرا رسیده است و کمیساریای عالی پناهندگان درصدد فراهم کردن شرایط بازگشت اتباع افغان به کشورشان هستند.

وی خطاب به نخبگان مهاجر در این جلسه عنوان کرد: شما در کشوری ثالث زندگی می‌کنید و با احترام به قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران نباید اقامتی غیرقانونی داشته باشید و در صورتی که اقامتی غیرقانونی دارید، باید خود را به مقامات ایرانی معرفی کنید.

کمسیر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در پایان گفت: من امیدوارم بسیاری از این نخبگان را به عنوان استاندار و بخشدار در شهرهای کابل، هرات و بامیان و در حال ارائه خدمت به کشور خود ببینند.
نظرات بینندگان