arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۴۰۳

بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاری

رنو از تولید یک مدل اسپرت الکتریکی خبر داده که با الهام از رنو ۵ توربو، مشهورترین مدل اسپرت این کارخانه در دهه هشتاد میلادی طراحی شده است. نام این ماشین جدید رنو ۵ توربو 3E است و قرار است در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود. رنو ۵ توربو 3E تا حدی شبیه به رنو ۵ الکتریکی است که به تازگی به بازار عرضه شده، اما ظاهرش با الهام از ماشینی طراحی شده که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ تولید می‌شد و رنو با آن در مسابقات رالی افتخار زیادی کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: مدل جدید ۵۰۰ اسب بخاری رنو که با الهام از مشهورترین مدل کارخانه در دهه هشتاد میلادی ساخته شده، لوکس‌ترین سدان ساخت فرانسه که آینده کارخانه دی‌اس به موفقیتش بستگی دارد، تولید سوپرکار جدید آستون مارتین با چهار سال تاخیر و انتشار اطلاعات و عکس‌های شاسی‌بلند جدید شیائومی.
 
توربوی الکتریکی
 
رنو از تولید یک مدل اسپرت الکتریکی خبر داده که با الهام از رنو ۵ توربو، مشهورترین مدل اسپرت این کارخانه در دهه هشتاد میلادی طراحی شده است. نام این ماشین جدید رنو ۵ توربو 3E است و قرار است در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود.
 
رنو ۵ توربو 3E تا حدی شبیه به رنو ۵ الکتریکی است که به تازگی به بازار عرضه شده، اما ظاهرش با الهام از ماشینی طراحی شده که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ تولید می‌شد و رنو با آن در مسابقات رالی افتخار زیادی کسب کرد.
 
رنو ۵ توربو 3E دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. برای کاهش وزن شاسی ماشین از فیبرکربن ساخته شده و رنو می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۵ ثانیه است.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریرنو ۵ توربو بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ میلادی تولید شد
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریرسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند قیمت رنو ۵ توربو 3E بیش از صد هزار یورو است
 
اطلاعات دیگری درباره رنو ۵ توربو 3E منتشر نشده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند این ماشین در تعدادی محدود تولید خواهد شد و قیمتش بیش از صد هزار یورو (۱۰۵ هزار دلار) است. قیمت پایه مدل معمولی رنو ۵ الکتریکی حدود ۲۵ هزار یورو (۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار) است.
 
رنو مدل جدیدش را در پایان یک فیلم مستند نشان داده که درباره تحول این کارخانه در سال‌های اخیر ساخته شده است. در صحنه پایانی این فیلم که نامش «آناتومی یک بازگشت» است، لوکا دی مئو، مدیر عامل گروه رنو، همراه با مدیران شرکت از پروژه محرمانه رنو ۵ توربو 3E بازدید می‌کنند.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریرنو ۵ الکتریکی به تازگی به بازار عرضه شده است
 
لوکا دی‌ مئو در سال ۲۰۲۰ و در زمانی به مدیریت گروه رنو منصوب شد که این شرکت در خطر ورشکستگی بود.
 
آقای دی مئو برای احیای شرکت اجرا کرد که شامل عرضه ماشین‌های الکتریکی جدید با الهام از مدل‌های دهه هفتاد و هشتاد میلادی بود. رنو ۵ اولین مدل از این محصولات جدید بود که ماه گذشته میلادی با پشت سر گذاشتن تسلا مدل Y پرفروش‌ترین ماشین برقی فرانسه شد.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریجلوپنجره‌ دی‌اس «شماره ۸» با لامپ ال‌ئی‌دی تزیین شده است
 
فرانسوی لوکس
 
دی‌اس، خودروساز فرانسوی از لوکس‌ترین مدلش به نام «شماره ۸» رونمایی کرد. این ماشین الکتریکی است و دی‌اس می‌گوید با هر بار شارژ تا ۷۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند.
 
دی‌اس «شماره ۸‌‌» اولین مدل این شرکت است که فقط با موتور الکتریکی تولید می‌شود. دی‌اس همچنین با این مدل شیوه جدیدی برای نامگذاری مدل‌هایش معرفی کرده که برگرفته از روشی است که برند لوکس فرانسوی شنل برای نامیدن عطرها و لوازم آرایش خود استفاده می‌کند.
 
«شماره ۸» ترکیبی از یک سدان و یک شاسی‌بلند است. ظاهر ماشین مانند مدل‌های دیگر DS با الهام از کانسپتی طراحی شده که این شرکت چهار سال پیش نمایش داد.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریقوی‌ترین مدل دی‌اس «شماره ۸» دو موتور الکتریکی با قدرت ۳۵۰ اسب بخار دارد
 
دی‌اس برای لوکس‌تر کردن «شماره ۸» تلاش زیادی کرده است. ماشین را می‌توان مانند رولزرویس با دو رنگ سفارش داد و جلوپنجره‌ مدل‌های گران‌تر هم با لامپ ال‌ئی‌دی تزیین شده است.
 
دی‌اس که از زیرمجموعه‌های شرکت استلانتیس است، برای «شماره ۸» از پلتفرمی استفاده کرده که این گروه خودروسازی برای ماشین‌های سایز متوسط الکتریکی ساخته است. پیش از این، پژو برای ساخت مدل ۳۰۰۸ از این پلتفرم استفاده کرده و کارخانه‌های دیگر استلانتیس هم قرار است از آن برای مدل‌های الکتریکی خود استفاده کنند.
 
«شماره ۸» در سه مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین مدل دو موتور الکتریکی دارد که ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۵.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.
 
دی‌اس می‌گوید در طراحی بدنه دقت زیادی کرده تا مقاومت ماشین در برابر هوا را تا حد امکان کاهش دهد. مثلا شیب سقف طوری طراحی شده تا جریان هوایی ایجاد کند که به گفته دی‌اس برد ماشین را تا ۱۲ کیلومتر بیشتر می‌کند. این ایده‌های طراحان دی‌اس در مجموع باعث شده تا ۶۰ کیلومتر به مسافتی که ماشین با هر بار شارژ حرکت می‌کند اضافه شود.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریاتاق «شماره ۸» لوکس‌ترین اتاقی است که تاکنون برای مدل‌های دی‌اس طراحی شده است
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریصندلی‌های جلو سیستمی دارد که به گردن سرنشینان هوای گرم می‌زند
 
اتاق «شماره ۸» لوکس‌ترین اتاقی است که تاکنون برای مدل‌های این کارخانه طراحی شده است. صندلی‌های جلو گرم و سرد می‌شوند و سرنشینان را ماساژ می‌دهند. علاوه بر این صندلی‌های جلو سیستمی دارد که هوای گرم را به گردن و سر راننده و سرنشین می‌زند. دی‌اس می‌گوید با این امکان نیاز به روشن کردن بخاری در زمستان کمتر می‌شود و در نتیجه ماشین انرژی کمتری مصرف می‌کند.
 
سقف پانورامیک، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو و صدای سه بعدی و اتصال ماشین به هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی از دیگر امکانات دی‌اس «شماره ۸» است.
 
آئودی Q6 ئی-ترون، ب‌ام‌و iX3، لکسوس RZ و پل‌استار ۴ از جمله رقیبان اصلی دی‌اس «شماره ۸» هستند. قیمت ماشین هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل ۶۵ هزار یورو (۶۸ هزار و ۴۰۰) و گران‌ترن مدل ۸۵ هزار یورو (۸۹ هزار و ۵۰۰) باشد.
 
شرکت پژو-سیتروئن ده سال پیش دی‌اس را برای حضور در بازار خودروهای لوکس تاسیس کرد، اما این شرکت تاکنون نتوانسته رقیبی جدی برای خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی باشد.
 
پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر و تشکیل گروه استلانتیس، رقابت برای دی‌اس سخت‌تر شده، چون برای اثبات خود به عنوان یک کسب‌وکار موفق باید با خودروسازان دیگر استلانتیس مثل آلفارومئو و لانچیا هم رقابت کند. در این شرایط، موفقیت یا شکست مدل «شماره ۸» نقش سرنوشت‌سازی در آینده دی‌اس دارد.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریآستون مارتین والهالا یک موتور هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی دارد
 
والهالا با تاخیر
 
آستون مارتین اعلام کرده اولین مدل هیبریدی خود، «والهالا» را پس از چهار سال تاخیر از سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
 
خبر تولید والهالا اولین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام شد. قرار بود این ماشین در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود و با سوپرکارهای فراری، لامبورگینی و مک‌لارن رقابت کند. اما مشکلات مالی آستون مارتین این پروژه را بارها به تاخیر انداخت.
 
آستون مارتین می‌گوید ۹۹۹ دستگاه والهالا تولید می‌کند و اولین سری این ماشین از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به مشتریان تحویل داده خواهد شد. قیمت والهالا اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار پوند (۷۵۸ هزار دلار) باشد.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریقرار بود آستون مارتین والهالا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریآستون مارتین والهالا توسط طراح ماشین‌های تیم فرمول یک ردبول طراحی شده است
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاری۹۹۹ دستگاه از آستون مارتین والهالا تولید خواهد شد
 
والهالا یک موتور هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۰۷۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.
 
آستون مارتین مدل والهالا و سوپرکار دیگرش «والکری» را با همکاری آدریان نیویی، طراح ماشین‌های تیم فرمول یک ردبول طراحی کرده است. آدریان نیویی از سال آینده قرار است ماشین‌های تیم فرمول یک آستون مارتین را هم طراحی کند.
 
وضعیت مالی آستون مارتین در سال‌های اخیر بی‌ثبات بوده است. سرمایه‌گذاری لارنس استرول، میلیاردر کانادایی در سال ۲۰۲۰ این شرکت را از ورشکستگی نجات داد و فرصتی برای کارخانه ایجاد کرد تا مدل‌های جدید تولید کند، اما ارزش سهام آستون مارتین در سال جاری میلادی بیش از پنجاه درصد کاهش یافته و این شرکت هنوز زیان‌ده است.
 
آقای استرول امیدوار است حضور آستون مارتین در مسابقات فرمول یک بتواند توجه مشتریان را به محصولات این شرکت جلب کند و با آمدن مدل‌های جدید فروشش بیشتر شود.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریYU7 دومین مدل شرکت شیائومی است
 
شیائومی شاسی‌بلند
 
شیائومی، تولیدکننده چینی لوازم الکترونیکی عکس و اطلاعاتی از دومین ماشین خود به نام YU7 منتشر کرد. به گفته این شرکت، این شاسی‌بلند جدید در ماه ژوئن یا ژوئیه سال آینده میلادی به بازار چین عرضه خواهد شد.
 
شیائومی عکس‌ها و خبر تولید مدل جدیدش را در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرد. همزمان لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که اطلاعات این مدل را کمی زودتر در اختیار دولت قرار داده تا این کارخانه فرصت بیشتری برای آزمایش‌ ماشین داشته باشد.
 
شرکت‌های چینی معمولا یک یا دو ماه پیش از عرضه محصولاتشان اطلاعات ماشین را در اختیار دولت قرار می‌دهند.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریحداکثر سرعت ماشین ۲۵۳ کیلومتر در ساعت است
 
بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، YU7 دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۶۸۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین ۲۵۳ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
 
قیمت ماشین هنوز معلوم نیست، اما انتظار می‌رود مدل‌های مختلف این شاسی‌بلند بین ۳۴ هزار تا ۴۸ هزار دلار فروخته شود. قیمت پایه تسلا مدل Y که نزدیک‌ترین رقیب این ماشین در بازار چین است معادل ۳۴ هزار دلار است.
 
شیائومی که به تولید گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی معروف است، اولین ماشین خود، SU7 را بهار امسال به بازار عرضه کرد. SU7 از نظر ظاهری و فنی شبیه مدل الکتریکی پورشه تایکان است، اما با قیمت پایه‌ حدود سی هزار دلار فروخته می‌شود.
 
بازگشت رنو ۵ توربو با موتور الکتریکی ۵۰۰ اسب بخاریفروش شیائومی SU7 بیشتر از انتظار این کارخانه بود
 
استقبال از SU7 آنقدر خوب بود که شیائومی تصمیم گرفت به جای صد هزار دستگاه که برای تولید امسال برنامه‌ریزی کرده بود ۱۳۰ هزار دستگاه از آن تولید کند.
 
شیائومی در ماه اکتبر یک مدل اسپرت از SU7 هم رونمایی کرد. این مدل که نامش SU7 اولترا است، سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۵۴۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۱.۹۷ ثانیه است.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان