arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۴۰۳

میلان به جای نیویورک صاحب گران‌ترین خیابان تجاری جهان شد

خیابان «مونته ناپولئونه» در میلان با پشت سر گذاشتن خیابان پنجم نیویورک، عنوان لوکس‌ترین و گران‌ترین خیابان مد جهان را از آن خود کرده است. این خیابان کوتاه، اما پرزرق‌وبرق، با میزبانی از برند‌های مطرح جهانی، به مقصدی بی‌مانند برای خریداران ثروتمند تبدیل شده است. پیاده‌رو‌های باریک خیابان مونته ناپولئونه در میلان مملو از خریدارانی است که به دنبال برند‌های لوکسی مانند فندی، دیور، لویی ویتون، هرمس و پرادا به این خیابان آمده‌اند. این خیابان در فصل تعطیلات به یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید لوکس تبدیل می‌شود و برای فروشندگان کالا‌های گران‌قیمت رونق زیادی به همراه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خیابان «مونته ناپولئونه» در میلان با پشت سر گذاشتن خیابان پنجم نیویورک، عنوان لوکس‌ترین و گران‌ترین خیابان مد جهان را از آن خود کرده است. این خیابان کوتاه اما پرزرق‌وبرق، با میزبانی از برندهای مطرح جهانی، به مقصدی بی‌مانند برای خریداران ثروتمند تبدیل شده است.
 
پیاده‌روهای باریک خیابان مونته ناپولئونه در میلان مملو از خریدارانی است که به دنبال برندهای لوکسی مانند فندی، دیور، لویی ویتون، هرمس و پرادا به این خیابان آمده‌اند. این خیابان در فصل تعطیلات به یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید لوکس تبدیل می‌شود و برای فروشندگان کالاهای گران‌قیمت رونق زیادی به همراه دارد.
 
امسال، این خیابان علاوه بر شهرت همیشگی‌اش در دنیای مد و کالاهای لوکس، به دلیل دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است. یک شرکت بین‌المللی املاک و مستغلات، مونته ناپولئونه را به‌عنوان گران‌ترین خیابان تجاری جهان معرفی کرده و می‌گوید از «خیابان پنجم» نیویورک هم پیشی گرفته است. 
 
آخرین گزارش سالانه شرکت آمریکایی «Cushman & Wakefield» که مراکز خرید را بر اساس قیمت اجاره ارزیابی می‌کند، نشان‌دهنده جذابیت مونته ناپولئونه به‌عنوان مکانی برای برندهای لوکس پوشاک، جواهرات و حتی شیرینی‌جات است.
 
متوسط اجاره در این خیابان میلان به ۲۰ هزار یورو در هر متر مربع رسیده، در حالی که در بخش ۱۱ بلوکی خیابان پنجم نیویورک، این رقم ۱۹ هزار و ۵۳۷ یورو در هر متر مربع است.
 
مونته ناپولئونه با طولی کمتر از ۳۵۰ متر، به دلیل نزدیکی به مراکز خدمات شهری و اماکن فرهنگی برجسته، همچنان یکی از جذاب‌ترین مقاصد خرید در جهان به شمار می‌رود. گوگلیلمو میانی، رئیس انجمن منطقه مونته ناپولئونه، معتقد است که فضای محدود این خیابان نه تنها مانعی برای آن ایجاد نکرده، بلکه به منحصربه‌فرد بودن و پویایی آن کمک کرده و بر جذابیتش افزوده است.
 
او می‌گوید: «اینکه همه چیز در این خیابان جا نمی‌شود، یک مزیت است، چون این محدودیت فضا خیابان را خاص‌تر و جذاب‌تر می‌کند.» خیابان مونته ناپولئونه به همراه خیابان‌های اطراف خود، منطقه‌ای را تشکیل می‌دهد که به «چهارضلعی مد میلان» معروف شده است.
 
بزرگ‌ترین برندهای این خیابان سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو فروش دارند، رقمی که بخش عمده‌ای از هزینه‌های اجاره را پوشش می‌دهد. برند تیفانی به‌زودی فروشگاهی در مونته ناپولئونه افتتاح می‌کند و برند فندی، مستاجر قدیمی این خیابان، قصد دارد مغازه خود را بزرگ‌تر کند.
 
بر اساس آمار انجمن منطقه مونته ناپولئونه، تا پایان نوامبر امسال، ۱۱ میلیون نفر از این منطقه بازدید کرده‌اند. البته نمی‌توان گفت چه تعداد از این بازدیدکنندگان خریدهای بزرگی انجام داده‌اند و چه تعداد تنها ویترین‌ها را تماشا کرده‌اند. با این حال، میانگین خرید در این خیابان بین ماه‌های آگوست تا نوامبر ۲۵۰۰ یورو بر ازای هر خرید بوده است که بالاترین میانگین خرید در جهان به شمار می‌رود.
 
این خیابان در فصل تعطیلات به مقصدی برای خریدارانی تبدیل می‌شود که با خودروهای لوکس مانند مازراتی، پورشه و حتی فراری به اینجا می‌آیند. فضای خیابان با چراغ‌های درخشان و ویترین‌هایی که مانکن‌ها را در میان کالاهای لوکس به نمایش گذاشته، حال و هوای خاصی به این خیابان بخشیده است. البته این کالاها تنها به پوشاک محدود نمی شود و ویترین شیرینی‌فروشی‌ها با کیک‌های تزئین‌شده، جلوه‌‌ای خاص به آنجا داده است. 
 
یک بازدیدکننده چینی به نام چن شینگهان، که با چندین کیف خرید کنار پیاده‌رو منتظر تاکسی بود، گفت که یک کت لوکس فندی را در میلان به نصف قیمتی که در کشورش پرداخت می‌کرد، خریده است. او افزود: «خیلی خرید کردم. اینجا واقعا فوق‌العاده است؛ یک جای عالی برای خرید.»
 
البته همه مانند شینگهان با دیدن این قیمت‌ها خوشحال نمی‌شوند، چند فروشگاه آن‌طرف‌تر، فرانکا دا رولد، بازدیدکننده‌ای از شهر بلونو در رشته‌کوه دولومیت ایتالیا، از دیدن یک شال بافتنی که قیمت آن ۹۸۰ یورو است، تعجب می‌کند. او گفت: «من می‌توانم این شال را در یک ساعت با میل‌بافتنی ببافم و بافتن آن کاری ندارد».
 
هرچند خیابان پنجم نیویورک به جایگاه دوم فهرست «Cushman & Wakefield» سقوط کرده، اما انجمن خیابان پنجم نیویورک، از موفقیت مونته ناپولئونه تقدیر کرد.
 
مادلین ویلس، رئیس موقت انجمن خیابان پنجم، گفت: «سرمایه‌گذاری‌های میلان در بهبود فضای شهری نتیجه داده است و این موفقیت نه‌تنها به نفع خریداران و کسب‌وکارها، بلکه به سود کل شهر بوده است.»
 
با این حال، او با ابراز اطمینان از آینده خیابان پنجم نیویورک گفت: «با سرمایه‌گذاری‌های جدید و سالی رکوردشکن در فروش، خیلی زود دوباره به صدر جدول بازخواهیم گشت.»
 
در سیاهه گران‌ترین خیابان‌های جهان بر پایه طبقه‌بندی پیش‌گفته نام این خیابان‌ها در بالاترین مراتب قرار دارند:
 
۱- مونته ناپلئون، میلان
 
۲- پنجم، نیویورک
 
۳- نیو باند، لندن
 
۴- تسیم شا تسوئی، هنگ کنگ
 
۵- شانزلیزه، پاریس
 
۶- گینزا، توکیو
 
۷- بانوف اشتاسه، زوریخ
 
۸- پیت استریت، سیدنی
 
۹- میونگ دونگ، سئول
 
۱۰- کول مارکت، وین
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان