arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

غریب‌آبادی: ایران مسیر دیپلماسی را برگزیده اما در برابر هر تعرضی با قدرت می‌ایستد

معاون وزیر خارجه ایران گفت تهران «همواره مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد اما همزمان در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون وزیر خارجه ایران گفت تهران «همواره مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد اما همزمان در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد».

مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد روز دوشنبه با « کاظم غریب‌آبادی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «استفان پریزنر» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، «ژیلا مهدی آقایی» مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در  مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی برگزار شد. 

غریب‌آبادی طی سخنانی ضمن اشاره بر نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران سازمان ملل متحد، بر تعهد ایران نسبت به ترویج چندجانبه‌گرایی و تلاش به منظور  ارتقا فرهنگ صلح، عدالت، همکاری و همزیستی بین‌المللی بر اساس حقوق بین‌الملل و اصول منشور سازمان تاکید کرد.

او گفت که مواجه با بحران‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی، بدون توسل به تلاش‌های مشترک همه کشورها و ملت‌ها مقدور نیست.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: مهم‌ترین تراژدی و بحران جهان امروز ما ادامه کارزار بی‌سابقه نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه مردم منطقه به‌خصوص مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در غزه و لبنان با حمایت بدون قید و شرط آمریکا و کشورهای مدعی حقوق‌بشر است که از یک سال گذشته و به نحو افسار گسیخته‌ای در جریان است و متاسفانه روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

او افزود جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اعمال هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه، مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است و اعمال چنین اقداماتی در عمل به تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی، نظم جهانی، همبستگی بین‌المللی، چندجانبه‌گرایی و در نهایت اقتدار سازمان ملل متحد می‌انجامد.

غریب‌آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو را برای حل معضلات بین‌المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد. ما بر نقش محوری سازمان ملل در این زمینه باور و تاکید داریم و همگان را به حرکت در این مسیر دعوت می‌نماییم، اگرچه همزمان دولت و ملت بزرگ ایران در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد.

در ادامه استفان پریزنر نیز ضمن اشاره به روابط مثمرثمر و  طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد و سابقه حضور دفتر سازمان ملل متحد در ایران از سال ۱۹۵۰، به برخی اقدامات و فعالیت‌های این سازمان طی یک سال گذشته در کشورمان  پرداخت.

او گفت سازمان ملل متحد اقدامات دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد توسعه فراگیر و مشارکت عملی با جامعه بین‌المللی را تصدیق می‌کند.

نظرات بینندگان