arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور: بارش باران و تغییرات دما در راه است

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت آب و هوای کشور تا پایان این هفته تحت تأثیر سامانه‌های بارشی و نوسانات دما قرار خواهد گرفت. از رگبار باران در شمال کشور تا آرامش جوی در سایر مناطق، تغییرات جوی متنوعی در انتظار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت آب و هوای کشور تا پایان این هفته تحت تأثیر سامانه‌های بارشی و نوسانات دما قرار خواهد گرفت. از رگبار باران در شمال کشور تا آرامش جوی در سایر مناطق، تغییرات جوی متنوعی در انتظار است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور: بارش باران و تغییرات دما در راه است
امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود. همچنین در برخی مناطق شمال فارس، ارتفاعات زاگرس، شمال و شرق یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان، وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد. در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز، بارش برف نیز پیش‌بینی شده است.

فردا در ارتفاعات کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان، افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. در نوار شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید و پتانسیل خیزش گرد و خاک وجود دارد که می‌تواند به کاهش کیفیت هوا منجر شود.

از سه‌شنبه تا پنجشنبه، جو آرام و پایداری در غالب مناطق کشور حاکم خواهد شد که این تغییر به افزایش تدریجی دما می‌انجامد. این وضعیت می‌تواند به افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت منجر شود.

بعد از ظهر پنجشنبه، با ورود یک سامانه بارشی جدید از جنوب غرب کشور، بارش باران در خوزستان و جنوب ایلام آغاز خواهد شد.

خلیج فارس و دریای خزر طی دو روز آینده مواج و ناپایدار خواهند بود.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و همراه با افزایش باد خواهد بود. بیشینه دمای پایتخت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

سازمان هواشناسی از تمامی شهروندان خواسته تا با توجه به شرایط جوی در مسیرهای سفر و فعالیت‌های روزمره خود احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

نظرات بینندگان