arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

تخریب گسترده روستاهای جنوب لبنان در پی عملیات نظامی اسرائیل

هم‌زمان با ادامه حملات نظامی اسرائیل در لبنان که وارد دومین ماه شد، اسرائیل اقدام به بمب‌گذاری و تخریب روستا‌های جنوبی این کشور کرده است. بر اساس گزارش «خبرگزاری ملی لبنان»، نیرو‌های اسرائیلی به بمب‌گذاری و تخریب گسترده در روستا‌های جنوبی لبنان، از جمله دو روستای دیرسریان و العدیسه دست زده‌اند. شدت این انفجار‌ها به حدی بود که زمین را لرزانده و ساکنان مناطق اطراف آن را با زلزله اشتباه گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: هم‌زمان با ادامه حملات نظامی اسرائیل در لبنان که وارد دومین ماه شد، اسرائیل اقدام به بمب‌گذاری و تخریب روستاهای جنوبی این کشور کرده است.
 
بر اساس گزارش «خبرگزاری ملی لبنان»، نیروهای اسرائیلی به بمب‌گذاری و تخریب گسترده‌ در روستاهای جنوبی لبنان، از جمله دو روستای دیرسریان و العدیسه دست زده‌اند. شدت این انفجارها به حدی بود که زمین را لرزانده و ساکنان مناطق اطراف آن را با زلزله اشتباه گرفتند.
 
در مقابل، ارتش اسرائیل اعلام کرد که این عملیات‌ها در جنوب لبنان به انفجارهای بزرگی منجر شده است. شدت این انفجارها چنان بود که هشدارهای زلزله صبح روز شنبه به‌اشتباه در 284 منطقه از شمال اسرائیل و کرانه باختری فعال شد.
 
حمله حزب‌الله به تانک اسرائیلی
 
حزب‌الله اعلام کرد که در پی هدف‌گیری یک تانک «مرکاوا» در جاده مرکبا - العدیسه، چند تن از نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند. این حمله تنها چند ساعت پس از حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت رخ داد. 
 
حملات هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت
 
خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد هواپیماهای اسرائیلی هفت حمله هوایی به مناطق مختلف حومه جنوبی بیروت انجام داده‌اند. این حملات مناطقی مانند حاره حریک، کفاءات و برج البراجنه را هدف قرار داده است. همچنین یک حمله دیگر نیز به منطقه لیلکی انجام شده است.
نظرات بینندگان