arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳

شهاب حسینی در پی حواشی صحبت هایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه: مقصودم آقای معتمدی نبود؛ او به مانند هر استاد دیگری حق دارد شاگرد خلف خود را مورد تشویق قرار دهد / امید به روزی که همه چیز بر جای درست خود بنشیند

شهاب حسینی در پی حواشی صحبت هایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران نوشت: طی تماسی از طرف دبیر جشنواره فیلم کوتاه به اطلاع بنده کمترین رسید که گویا پس از سخنان بنده در مراسم اختتامیه، این تصور به وجود آمده که اعتراض بنده به دخل و تصرف در آرا داوری در بخش ملی بوده است. سعی بر آن شد که هدف این انتقاد را به سوی جناب آقای معتمدی گرامی بچرخانند و باز لازم به ذکر است که اصلا چنین نیست و ایشان به مانند هر استاد دیگری حق دارند شاگرد خلف خود را مورد تشویق قرار بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهاب حسینی در پی حواشی صحبت هایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران متنی را منتشر کرد.
 
این بازیگر و داور جشنواره فیلم کوتاه نوشت: با سلام و عرض احترام
 
طی تماسی از طرف دبیر جشنواره فیلم کوتاه به اطلاع بنده کمترین رسید که گویا پس از سخنان بنده در مراسم اختتامیه،این تصور به وجود آمده که اعتراض بنده به دخل و تصرف در آرا داوری در بخش ملی بوده است.
 
لازم بذکر است که آرا هیات محترم داوران منطبق بر انتخاب های بود که انجام شد و چنانچه قصدی بر دخل و تصرف در آرا هیات داوران به صورت سفارشی و فرمایشی وجود داشت اینجانب در دم انصراف می دادم؛ چرا که شأن هیات داوری اجل بر هر مصلحتی است.
 
مقصود آثار ضعیف و بی تاثیری بود که توسط ارگانها و نهادهای غیر مرتبط و غیر متخصص مورد تقدیر قرار گرفت و حرف بر سر این است که اینگونه حمایت ها می تواند به حق اتفاق بی افتد و نه صرفا به دلیل منویاتی که آنان به دنبال آن هستند.
 
سعی بر آن شد که هدف این انتقاد را به سوی جناب آقای معتمدی گرامی بچرخانند و باز لازم به ذکر است که اصلا چنین نیست و ایشان به مانند هر استاد دیگری حق دارند شاگرد خلف خود را مورد تشویق قرار بدهد.
 
امید به روزی که همه چیز بر جای درست خود بنشیند و خدا ما را به نعمت تشخیص و تمییز و تفکیک امور و هدایت آن به مسیر حق و درست متنعم و مزین فرماید.
 
امین
 
کوچکترین سید شهاب الدین حسینی»
 
گفتنی است که شهاب حسینی که یکی از داوران بخش مسابقه سینمای ملّی در اختتامیه این جشنواره بود نسبت به نحوه تقدیر خارج از عرف دیگر داوران در رابطه با برخی از فیلم‌ها واکنش نشان داد و گفت که با تقدیر خارج از روال داوری جشنواره‌ها نمی‌توان فیلمساز خوب تربیت کرد. مخاطب سخنان شهاب حسینی احمد‌رضا معتمدی، داور بخش بین‌الملل جشنواره بود که خارج از عرف داوری یک کارگردان را به روی سن فراخواند و از وی به تعریف و تمجید پرداخت. کمال تبریزی یکی از داوران بخش مسابقه سینمای ایران در پی این اتفاقات در یادداشتی نوشت که همه نامزدها و برندگان بخش مسابقه سینمای ایران، جمع‌بندی و نظر نهایی همه داوران بوده و هیچ‌گونه اعمال نظری خارج از هیئت داوری بر تصمیم جمعی اعمال نگردیده است.
نظرات بینندگان