arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳ آبان ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: امروز بخشى دیگر از مجلس سناى آمریکا، به خاطر آلوده بودن به باکترى سیاه زخم تعطیل شد. طارق عزیز، [معاون نخست‌وزیر عراق]، بعد از افشاى گرفتن باکترى سیاه زخم از آمریکا در جریان جنگ براى استفاده علیه ایران، گفت که آنها را بعد از جنگ، منهدم کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۳ آبان ۱۳۸۰: دیشب باران داشتیم. امروز مسابقه فوتبال ایران و امارات، با پیروزى یک بر هیچ ایران، برگزار شد و شادمانى جوانان در خیابان‌ها، حوادث تلخ شب‌هاى گذشته را نداشت. آمریکا از اسراییل خواسته، به اشغال شهرهاى فلسطینى درکرانه باخترى پایان بدهد. اسراییل فقط از روستاى بیت‌ریما خارج شده است. اگر آمریکا صادق باشد، باید فشار جدى بیاورد. پارلمان اروپا خواسته که کشورهاى اروپایى، همکارى با ایران را براى حمایت از اصلاح‌طلبان، علیرغم تحریم آمریکا، توسعه بدهند 

در کراچى [پاکستان]، تظاهرات تُند و خشنى براى شهادت ۳۵ نفر از حرکت المجاهدین کشمیر در افغانستان، برپا شده و این باعث شرمندگى پاکستان شده که محل دوستان پاکستان، بمباران شده و هند از این حادثه خوشحال است. تلفات غیرنظامیان در افغانستان زیاد است؛ منجمله انهدام یک اتوبوس وکشته شدن مسافران و انهدام چند روستا در اطراف قندهار و هرات. 

وزارت دادگسترى آمریکا، اخبار مربوط به شکنجه متهمان به عملیات تروریستی در آمریکا را ردکرد؛ حدود ۸۰۰ نفر را بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر بازداشت کردند و در بسیارى از کشورهاى دیگر، افراد مظنون با خواست آمریکا بازداشت شده‌اند. 

 امروز بخشى دیگر از مجلس سناى آمریکا، به خاطر آلوده بودن به باکترى سیاه زخم تعطیل شد. طارق عزیز، [معاون نخست‌وزیر عراق]، بعد از افشاى گرفتن باکترى سیاه زخم از آمریکا در جریان جنگ براى استفاده علیه ایران، گفت که آنها را بعد از جنگ، منهدم کرده‌اند.

نظرات بینندگان