arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

کاهش دما و بارش باران در نیمه شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور و وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در نیمی از استان‌ها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در نیمه شمالی کشور و وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در نیمی از استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و برخی مناطق آذربایجان شرقی و غربی، گلستان و خراسان شمالی شاهد رگبار باران خواهیم بود. بارش پراکنده نیز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه، بارش‌ها ادامه دارد و در استان‌های مختلف از جمله تهران، البرز و فارس پیش‌بینی می‌شود. جمعه نیز در مناطق شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد. ضیاییان افزود: در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.
آسمان تهران طی دو روز آینده قسمتی ابری و با وزش باد همراه خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در تهران فردا ۱۱ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد و پس فردا ۹ و ۱۹ درجه پیش‌بینی شده است.

زنجان و کرمانشاه با کمینه دمای صفر درجه و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین مراکز استان‌ها پیش‌بینی شده‌اند.
با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، لازم است شهروندان احتیاط‌های لازم را در خصوص شرایط جوی و تغییرات دما رعایت کنند.

نظرات بینندگان